Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Röd prick i ägg ?  (läst 24628 gånger)

Inga-Lena

• Gäst
Röd prick i ägg ?
« skrivet: 29 dec-07 kl 09:29 »
I några ägg jag öppnat har det varit en  minimal(½mm) röd "prick", vad är det?? ???

Nettis

• Smörblommans Siv
Re:röd prick
« Svar #1 skrivet: 29 dec-07 kl 09:41 »
Det kan bli en liten blödning ibland när hönan släpper gulan. Det är inget farligt vare sig för hönan eller den som ska äta ägget.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #2 skrivet: 29 dec-07 kl 09:45 »
Trodde att det hade med befruktning att göra? ???
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #3 skrivet: 29 dec-07 kl 10:29 »
de trodde jag oxå.....
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #4 skrivet: 29 dec-07 kl 12:32 »
Det är det som blir kycklingen sen. Jag antar att du har tupp? Nu ser du att han gjort sitt jobb i.a.f.  :-[

Simon

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 29 dec-07 kl 12:47 »
Låter som det är mineral, protein eller pigmentfläckar.. vanligare i bruna ägg men förekommer i vita också... även storleken på ev fläckar varierar från ägg till ägg  :)

mvh Simon

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #6 skrivet: 29 dec-07 kl 16:31 »
Det har inget med befruktningen att göra. Dessa prickar dyker upp även hos hönor som inte har nån tupp. Det blir en liten blödning i hönans äggledare och den kan följa med in i ägget sen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

496 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser