Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad ska jag betala????  (läst 1682 gånger)

Pippilutt

• Södermanland
Vad ska jag betala????
« skrivet: 26 dec-07 kl 13:26 »
Hej!
Har någon tid att tipsa mig om vad som är ett rimligt pris för:

a,  1-åriga dvärgkockinhönor
b,  3-åriga      -"-
c,   1-åriga blandrashöns

Hälsningar Åsa
Att arbeta är kul - det har jag sett själv

sallyomolly

• Gäst
Re:Vad ska jag betala????
« Svar #1 skrivet: 26 dec-07 kl 13:30 »
Jag tar 100 kr styck för renrasiga vuxna hönor, är de märkta och till utställning tar jag mera. Mina utländska importer kommer jag att ta mer för.

Sålde en liten blandisdvärg för 50 kronor. Är de stora tar jag 100 kronor, ska man bara ha dem till ägg så är de väl lika bra som renrasiga. Du kan ju inte ha renrasiga omärkta till utställning så det är väl ingen skillnad.

Finns inget som en bra värphöna.
« Senast ändrad: 26 dec-07 kl 13:32 av sallyomolly »

amarantus

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 dec-07 kl 13:31 »
Höns över ca 3 mån kostar 150 kr st. Har inget med olika åldrar att göra! enl rekommendationerna...samma för tuppar.

Sen finns det de som skänker till flera 100 kr med det är en annan historia!

sallyomolly

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 26 dec-07 kl 13:33 »
Här tar de flesta 100 kronor så tyvärr måste man ju ta samma för att få sålt.

Pippilutt

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 26 dec-07 kl 18:22 »
Tack för hjälpen...
och snabbt gick det också  :D

De där rekommendationerna, kan man läsa om dem någonstans  ???

Hälsningar Åsa
Att arbeta är kul - det har jag sett själv

Margit

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 26 dec-07 kl 20:03 »
Jag betalade 100 kr/st. för mina renrasiga färgrena 10-veckors dvärgkochin...och de var de verkligen värda.
Det är ju ganska mycket arbete med kycklingar  ::) har själv 5 st. 5-veckors...urgulliga men en hel del arbete  ;D.

amarantus

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 26 dec-07 kl 20:09 »
Tidningen från Lanthönsklubben och kanske det står på deras hemsida ::)

Fasen men de är nedpackade just nu men 20 kr för dagsgamla, sen 10 kr veckan, upp till ca 2-3 mån (minns inte)för att sen ha samma pris....150 kr st för vuxna.

Jag tar alltid ut enl rekommendationerna! inte en peng under el över  ;)

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #7 skrivet: 26 dec-07 kl 21:13 »
Hmmm.. jeg har tatt 200:- pr høne og 100:- for tuppen.
Har sett fine dverg Kochin høner til 350,- stk. (og da er det i tillegg norske kroner...)
( vet også om en som solgte sin gule Orpington høne for 450,-)
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

Prosit

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 27 dec-07 kl 20:19 »
Ja 150 bör man ta tycker jag. Sen kan man ju skänka en tupp som annars ska slaktas men det är mycket jobb med djuren 8)
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #9 skrivet: 27 dec-07 kl 21:13 »
Oj, då skänker jag ju nästan bort mina.  :-\
http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=43;action=display;threadid=29637

Jag satte priset på 50 kr/st eftersom blommetuppen inte är ett genbanksdjur och de andra två är korsningar.
Är jag för billig?  ???
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #10 skrivet: 28 dec-07 kl 01:29 »
Tar också 50:- st för mina vuxna. Var orolig att folk skulle tycka att jag var dyr... :-\
Nu vet jag bättre till nästa gång.....för nog är hönsorna värda sin vikt i guld...

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #11 skrivet: 28 dec-07 kl 01:36 »
Jag brukar ge bort dom höns/tuppar jag inte har plats för  :-[
(då det inte är genbankshöns)

/Grimla
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Anna

• -
« Svar #12 skrivet: 30 dec-07 kl 15:58 »
Jag brukar ta ca 30 kr för dagsgamla om de är renrasiga och sedan lägga på 5 kr per vecka. 3-4 månader gamla tar jag ca 100 kr för om det inte är en ovanlig ras och vuxna som värper tar jag 150 kr för. Brukar vara billig på tupparna för de har man ju ändå alltid för många av framåt hösten. Ibland säljer jag inte hönor utan tupp av vissa raser, utan har det som krav. Det brukar ändå alltid vara större efterfrågan än utbud under våren om man annonserar på typ blocket eller säljer på hönsbytardagar/auktioner.
Är ibland billigare om samma person köper många.
Blandras vill jag mest bara bli av med så de är jag inte dyr på.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser