Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211977 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #460 skrivet: 19 sep-08 kl 18:12 »
Åhh... donuts.... vill också ha....  :-*

Crispy Creams är oslagbara.. bavarian creme, boston creme.. etc.. guud.. va tjock jag skall bli.. kul kul.

:D De kan ju vara (och är säkert ;D) fina som människor det ovanstående till trots ;)!

:) USA låter ju väldigt trevligt och ännu trevligare låter det med butik med pallifierade saker ;)! Jag kommer att köra från Skåne och köa vid öppningen ;D!!! Och åker man så långt så måste man ju sova över. Så jag bokar rum och frukost redan nu :D!

Haha.. toppen.. tanken är att kanske ha flera rum / vrår så flera kan vara inhyra, flera intressenter redan, keramiker, tapetserare, konstnärer.. och sen fyller vi butiken tesammans..  ;D

Men nu skall Palle vakna till, sovit litet  :-[, sen baka bagels, städa, elda, och baka choklad cupcakes med saffranscreme och saffrans frosting... det får pojkarna imorrn för dom hjälper mig att hämta/stapla 15 kbm ved...

//I´m off a while..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #461 skrivet: 19 sep-08 kl 19:25 »
Hemska tanke - tänk om "våran" Palleman blir upptäckt big time på nätet och han inte har tid med oss längre :'(?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #462 skrivet: 19 sep-08 kl 19:27 »
Nä, han skulle aldrig överge oss  ;)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #463 skrivet: 19 sep-08 kl 20:38 »
Halaj!

Jag trodde att faghags var något konstigt, snedvridet fenomen som bara frodas i storstäder, men nu ser jag, efter att plöjt igenom det sista i denna tråd, att det finns här också:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Faghag

//T

Här skall ingen överges... Och ja.. jag tycker ej om ordet "faghag".. usch.. klingar ej rart.

Men här är Nisse Maj in action idag..

Svampen på kok

Och Palles kök under bagelbakning..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #464 skrivet: 19 sep-08 kl 21:54 »
Nu vet jag vad jag skall köpa här next te köket.. en rejäl sprits.. fan.. funkar ej med strutar.. jäkla dynga.. men så här vart dom, choklad cupcakes med saffrans creme och saffransfrosting... sött som 1000an ;D

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #465 skrivet: 19 sep-08 kl 23:45 »
Nu vet jag vad jag skall köpa här next te köket.. en rejäl sprits.. fan.. funkar ej med strutar.. jäkla dynga.. men så här vart dom, choklad cupcakes med saffrans creme och saffransfrosting... sött som 1000an ;D
Vad fina!!!!!!!!!!
 :)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Gengaskokaren

• Västergötland
« Svar #466 skrivet: 21 sep-08 kl 09:14 »
Va grejjor du har framme köket.  :o
Jag städade mitt kök igår och fan va kladdigt allt som står framme blir. Du måste ju älska och torka fet gogga från dina prylar...
 ;D ;D ;D ;D
Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #467 skrivet: 21 sep-08 kl 18:13 »
Va grejjor du har framme köket.  :o
Jag städade mitt kök igår och fan va kladdigt allt som står framme blir. Du måste ju älska och torka fet gogga från dina prylar...
 ;D ;D ;D ;D

Hehe.. sånt gör jag aldrig.. blir ej sån gegga i mitt kök. Dels så använder jag allt som står i mina hyllor och sen är ej spis / ugn i den delen av köket heller.

Idag har det hämtat en ruggit rågad kärra med ved, kikat jobb bil på nätet.. en Taunus Transit.. vore ballt at ha. Sen for jag te Ringhals och hämtade en septiktank.. usch va trött jag är nu.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #468 skrivet: 21 sep-08 kl 18:44 »
Har du blandat köksfärgen själv Palleman? Eller har den någon beteckning? Gillar den skarpt - påminner om sådana där Tomteklubbor som fanns när man var barn!

Tycker det är fint med mycket saker i köket, eller ja, överallt. Det vet väl alla att "Less is Less" och "More is More" ;)?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #469 skrivet: 21 sep-08 kl 20:08 »
Har du blandat köksfärgen själv Palleman? Eller har den någon beteckning? Gillar den skarpt - påminner om sådana där Tomteklubbor som fanns när man var barn!

Tycker det är fint med mycket saker i köket, eller ja, överallt. Det vet väl alla att "Less is Less" och "More is More" ;)?

Oj.. färgkod.. men den kan vi ordna fram.. riktigt härlig färg.. och känns ej så "mörk / röd" heller då allt annat är vitt.. men brukar säga.. Hallonkola.. ni vet dom där 1 kronas styckes varianten..? Med gräddvitt och ek till hehe..

Nu vart ute tills mörkret föll.. pysslat, plantat Sarlas sticklingar jag stal från henne och grejjat..

Imorrn skall det tas en röj med elklipparn, stapla sten, baka mer bagels (pojkarna åt upp dom igår  :o ), städa inne, tvätta massor med maskiner med tvätt och börja fundera på hur / vad man skall ha med sig te det stora landet i väst...  ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #470 skrivet: 21 sep-08 kl 20:29 »
Skall visa er vad jag hoppas min mor & far hjälper mig att hämta (dom bor ju i Sthlm) så dom får hämta den tycker jag.. Vill ha.. ball, firmabil.. måla den gräddvit.. etanol konvertera den och ha som jobbarbil.. på med min balla logga bara och köra..

http://www.blocket.se/vi/17833157.htm?ca=15_s

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #471 skrivet: 21 sep-08 kl 20:57 »
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Rosten

• Närke
« Svar #472 skrivet: 21 sep-08 kl 22:58 »
Skall visa er vad jag hoppas min mor & far hjälper mig att hämta (dom bor ju i Sthlm) så dom får hämta den tycker jag.. Vill ha.. ball, firmabil.. måla den gräddvit.. etanol konvertera den och ha som jobbarbil.. på med min balla logga bara och köra..

Jag skulle köpa en VW buss istället. Betydligt enklare med delar.
http://www.blocket.se/vi/18018218.htm?ca=8_s
eller
http://www.blocket.se/vi/18218476.htm?ca=8_s

så här snygga kan dom bli
« Senast ändrad: 21 sep-08 kl 23:35 av Rosten »

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #473 skrivet: 22 sep-08 kl 08:04 »
Ah vilken sötnos.. vill ozå ha

Visst var den charmig.. vi får la se.. otänkbart att ta den på släp hit te Gbg.. för tung. Så den måste köras.. om det nu går att köra den 55 mil..  ;D Mina vänner har redan sagt att dom ställer upp på äventyr haha.. så då får det bli tåget te Fjollträsk och sen köra den hem. Herregud..

VW buss / pickup ja.. dom är skitbra.. men haft otal VW,s.. säkert 10 st... och alla har vart usla i motorn. Nu kan jag byta en VW motor på 5 min.. hehe..  ;D , tänker.. Forden bör ej vara allt för blodig att få tag i delar.. SAAB V4 är en del samma.. Ford är oftast standard en bra bit fram i tiden...

Så vem är sugen på att slipa rost med mig en helg? ;D

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #474 skrivet: 22 sep-08 kl 08:53 »
Sååååå.... Du renoverar bilar också - inte bara hus ::).... Det får mig att funderar på att sätta upp listerna på ovanvåningen och att putsa upp cykeln lite. Fundera, alltså :P.  Och som du kan baka! Ser fram emot min frukost som ju ingår i rummet jag bokat till invigningen ;) ;D.
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #475 skrivet: 22 sep-08 kl 08:58 »
Sååååå.... Du renoverar bilar också - inte bara hus ::).... Det får mig att funderar på att sätta upp listerna på ovanvåningen och att putsa upp cykeln lite. Fundera, alltså :P.  Och som du kan baka! Ser fram emot min frukost som ju ingår i rummet jag bokat till invigningen ;) ;D.

Såklart.. en bra karl reder väl sig själv?  ;D Brukade säga.. kan det mesta förutom vetedeg och karlar.. men det börjar funka det oxå.. bagelsen går åt som smör i solsken och min man, Adis.. och jag har 2 mån "firande" på fredag innan jag far te Amerikatt..  så vad har hänt.. hmm.

Såklart.. vill du ha frukosten på sängen? hemlagad sylt, creme cheese och nybakt bagel i vindsrummet med morronsol, utsövd i dom ecologiska bomulls satin lakanen i den romantiska stilen.  ;D

Nu skall Palle äta frukost.. kesoburk.. ej burken utan keson hehe.. sen sätta degen,.. ut och klippa gräset med elklipparn.. och pyssla litet..

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #476 skrivet: 22 sep-08 kl 09:25 »

Oj,en sån har jag åkt många mil i, min pappa hade en sån som han totalrenoverade. Byggde sen om den till husbil och lät den sen rosta upp under ett träd  ::)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #477 skrivet: 22 sep-08 kl 10:17 »
Såklart.. en bra karl reder väl sig själv?  ;D Brukade säga.. kan det mesta förutom vetedeg och karlar.. men det börjar funka det oxå.. bagelsen går åt som smör i solsken och min man, Adis.. och jag har 2 mån "firande" på fredag innan jag far te Amerikatt..  så vad har hänt.. hmm.

Såklart.. vill du ha frukosten på sängen? hemlagad sylt, creme cheese och nybakt bagel i vindsrummet med morronsol, utsövd i dom ecologiska bomulls satin lakanen i den romantiska stilen.  ;D

;D Grattis till både 2-månadersmannen och vetedegen! 

:D Vilken övernattning jag har att se fram emot!!! Vilken tur jag har som bokat rum för det kommer att bli lååååååång kööööööööööööööö.......
« Senast ändrad: 22 sep-08 kl 11:17 av mamix »

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #478 skrivet: 22 sep-08 kl 13:51 »
;D Grattis till både 2-månadersmannen och vetedegen! 

:D Vilken övernattning jag har att se fram emot!!! Vilken tur jag har som bokat rum för det kommer att bli lååååååång kööööööööööööööö.......

Du skall få bästa servicen.. skall ha hotell kläder på mig, med fin hatt och oknäppt skjorta  ;) .

Nu har gräsmattan fått sig sin tuktning, bagelsen klara.. fantastiska med lök / vitlök. yum yum. Hängt tvätt, satt på en maskin till.. gud.. ge mig en enormt torktumlare  ::) ::) . nu måla dom icke isatta fönsterna på ovanvåningen..

Och se den som väntar på nåt gott.. här kommer Mr Magruta, 2 månadersmannen, alá Adis.

Och för dig Sarla, så du vet hur du skall göra takmålningen..

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #479 skrivet: 22 sep-08 kl 15:02 »
 :D Låter nästan för bra det där.... :-[

??? Skrev i inlägget innan om min upplevelse av Mr Magruta ::) ;) men jag råkade visst få bort det när jag redigerade inlägget med ett barn som skulle hjälpa till... Hon gillar alla smileysarna.... Klickar gärna dit allihop... Tycker själv att det jag skrev var kul  :-[ så det kommer igen :P....

;D Jag kom ju sent in i tråden och läste som hastigast om Mr Magruta mitt i renoveringen. Och iom hela upplevelsen av tråden så tänkte jag "typiskt den däringa Palleman att ha en indier eller någon annan exotisk varlse i sitt liv" och läste namnet som "Mr Maggroooooootaaaa" 8). Tills jag någon dag senare läste igenom tråden igen (i jakt på en bild på renoveringen) och såg en bild på honom och han var i alla fall inte indier... Och som i en dimma och av någon kommentar så förstod jag att det var magens muskler som åsyftades... :-[ Min Mr Maggroootaaa faded away... :-X Och så måste jag fråga om jag fattat rätt.... Funderat på det där... ::) :P.

:) Så hälsa Mr Maggroooootaaaa och gratta till den kommande 2-månadersdagen med mannen som kan tala med en vetedeg  :P.
« Senast ändrad: 22 sep-08 kl 16:10 av mamix »

Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser