Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211978 gånger)

Winnie

SV: Lilla Moon
« Svar #440 skrivet: 16 sep-08 kl 16:38 »
Klädstångshållare sa Bill...
Japp sa Bull

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #441 skrivet: 16 sep-08 kl 17:40 »
Halaj!

Den där sladden, är det sådan med textilhölje och isåfall; har du köpt den här i Gbg?

Och jodå, det ser bra ut!

//T

Sladden är köpt i Gbg men ej textil.. vanlig simpel kabel från Biltema som sattes i dörrn i kläm.. in med den i chucken på skruvdragarna och tvinna den..

Nu fått tag i E14 på Elfa.. ballt.. skall bli spännande att se sol elen lysa i mörkret ikväll..  ;D

Men nu kasta i sig mat och gymmet.
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Rosten

• Närke
« Svar #442 skrivet: 16 sep-08 kl 23:20 »
Nu fått tag i E14 på Elfa

Eftersom man är lite skadad (yrkeslärare) så kan jag bidra med lite värdelöst vetande ;D

E14 står för Edisongänga modell 14. En rundgänga. Om du vill ha alla mått på själva gängan så är det bara du säger till. ;)
Allt finns i min Karlebo handbok från 1942.

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #443 skrivet: 17 sep-08 kl 14:21 »
 :) Jag har tipsat lite vänner om denna tråd men de hävdar att de inte kan se bilderna :-\??? Vadan detta? Någon klok som vet hur de kan fixa det? Hoppas :D!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #444 skrivet: 17 sep-08 kl 14:27 »
Någon klok som vet hur de kan fixa det? Hoppas :D!
Jag tar åt mig och tipsar om att de får registrera sig. Annars funkar tydligen inte bilderna.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #445 skrivet: 17 sep-08 kl 15:16 »
:) Jag har tipsat lite vänner om denna tråd men de hävdar att de inte kan se bilderna :-\??? Vadan detta? Någon klok som vet hur de kan fixa det? Hoppas :D!

De är kanske inte medlemmar? Vet inte om man måste vara medlem för att kunna se dem iof ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Sirpa

• -
« Svar #446 skrivet: 17 sep-08 kl 15:36 »
Rätt   :) är man inte inloggad så syns inga bilder i trådarna !
Höns och Liljor i min trädgård.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #447 skrivet: 17 sep-08 kl 18:49 »
People people... se nu till att ni blir medlemmar här nu..  ;D

Idag har dagen gått åt att bråkat med lister, inrett garderoben med hyllor och Jula, Rusta och diverse ställen.. handlade 10 liter mjölk (eco givetvis  ;) ) till min fejkmans stora förvåning.. "herregud.. du skulle ju ha en egen ko"..

Sen for vi och hämtade alla plantor på posten så idag har det plantats blåbärbuskar en hel drös, stamkörsbär och nåt slags pampasgräs.. och alla sticklingar jag hade på lur..
Samt tog nya sticklingar på stamkörsbären och blåbären.. så skall Palle sköta om dom nu..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #448 skrivet: 17 sep-08 kl 21:17 »
Jag tar åt mig och tipsar om att de får registrera sig. Annars funkar tydligen inte bilderna.

:D Åh - så klok du är! Jag ska meddela dem såklart ;), tack!

Winnie

« Svar #449 skrivet: 18 sep-08 kl 01:27 »
Kunde inte dessa varit något? Kostar 28kr/st om man köper fler än 4 st...hyfsat lätt att få tag i 12 V lampor med E27 sockel...
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=22330&path=

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #450 skrivet: 18 sep-08 kl 09:59 »
Kunde inte dessa varit något? Kostar 28kr/st om man köper fler än 4 st...hyfsat lätt att få tag i 12 V lampor med E27 sockel...
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=22330&path=

Har beställt  ;D, Biltema har 12 voltare E27.. så det går åt nånstans.. kul med gammaldags belysning med ultramodern sol cell.. hohoho ballt.

Idag har jag kommit hem te ett kallt hus.. brr.. nu är det fyr i kakelugnen dock. Ryker så rart i skorstenen...  ;D , nu dags att klä garderoben.. dvs in med alla kläder.. sen ut och grejja el tänkte jag..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #451 skrivet: 18 sep-08 kl 11:35 »
Nu fyllt garderoben.. och tömt sovrummet.. ekskåp skall in här från glasverandan istället.. Så det blir mer plats där ute för att skåda på årstiden nu..

Men så här vart det..

toyota

« Svar #452 skrivet: 18 sep-08 kl 16:18 »
  Detta är toppenfint att få se det du gör du är riktigt duktig Det är jättekul att få följa dig genom detta
  när vi bor så långt ifrån varandra och garderoberna vart riktigt bra Må så gott från Mamma och Pappa.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #453 skrivet: 18 sep-08 kl 20:29 »
Välkommna... Palles mamma och pappa , ni kan vara stolta över er händige son...Det skulle jag vara  ;D
/Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Stormhierta

« Svar #454 skrivet: 18 sep-08 kl 23:11 »
Har följt den här tråden sen den började och måste säga att du är en jäkel på detta Palle! GRYMT imponerande och inspirerande!

Alissa

« Svar #455 skrivet: 19 sep-08 kl 08:47 »
Att vara förälder till Palleman måste kännas fantastiskt! Så stolta ni måste vara! Han fixar ju allt - med råge - och spetsar finesserna med en härlig humor! Hans sinne för design in i minsta detalj är inspirerande, hans energi väcker tävlingslust, hans humor får mig att skratta högt, hans alternativa livsföring väcker beundran och hopp etc ... Palleman är kort sagt ... helt outstanding! Jag har blivit Palleman-beroende och "måste" ha en daglig dos av "Lilla Moon".

Palleman, hur ska det gå för oss när du är i USA?!

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #456 skrivet: 19 sep-08 kl 10:10 »
Att vara förälder till Palleman måste kännas fantastiskt! Så stolta ni måste vara! Han fixar ju allt - med råge - och spetsar finesserna med en härlig humor! Hans sinne för design in i minsta detalj är inspirerande, hans energi väcker tävlingslust, hans humor får mig att skratta högt, hans alternativa livsföring väcker beundran och hopp etc ... Palleman är kort sagt ... helt outstanding! Jag har blivit Palleman-beroende och "måste" ha en daglig dos av "Lilla Moon". 

:) Skulle skriva något till Pallemans föräldrar precis men jag nöjer mig med att säga att jag instämmer i varje stavelse av citatet ovan! Härlig grabb ni har och hurdana är då inte ni föräldrar ;) ?!
« Senast ändrad: 19 sep-08 kl 10:13 av mamix »

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #457 skrivet: 19 sep-08 kl 12:21 »

Palleman, hur ska det gå för oss när du är i USA?!

Hmm.. hur skall det gå för er.. hela 13 dagar utan Palleman.. ni får tänka på mig då jag fläker ut mig på Miami Beach eller jagar orkaner i Key West med en rosa Cadillac.. eller när jag struttar på gatera i röriga "världens hufvudstad" som "Flickorna i stan".. med händerna fulla av kassar, fyllda av bak / matlagningssaker, eco saker, secondhand och grejjer för huset.. väskorna skall vara så fulla så man får hoppa ihop dom.. givetvis skall jag köpa med mig donuts från Crispy Cream te far.. packa dom bättre denna gång så dom ej blir 2 mm som förra gången  :-[

:) Skulle skriva något till Pallemans föräldrar precis men jag nöjer mig med att säga att jag instämmer i varje stavelse av citatet ovan! Härlig grabb ni har och hurdana är då inte ni föräldrar ;) ?!

Mor & far är bäst, men ja.. nu inget elakt men dom tillhör den äldre generationen och där gör man som man alltid gjort.. beprövad teknik och metoder. Har en del duster med min far som blir irriterad på mig när jag svävar ut med mina saker, solceller, rötgas tank, endast värme huset med kakelugnar etc..  ;) Men dom (ni) tycker det är rart att komma te Pallemans hus där det alltid är fullt med mat och värme, när jag ej kastar ut dom i kalla husvagnen  ;D

Och.. jag är överväldigad... ni är så snälla och rara.. *nyp i kinden på er alla*, jag hoppas jag kan göra verklighet av mina drömmar om att starta en butik / verkstad här på gården så kan ni alla komma och shoppa Pallefierade saker.. samt bo på Bed & breakfasten uppepå  ;), nybakta bagels te frukost i det stora köket...

Nu måste Palle åka te Sarla
.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #458 skrivet: 19 sep-08 kl 13:41 »
Åhh... donuts.... vill också ha....  :-*
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #459 skrivet: 19 sep-08 kl 13:47 »
Mor & far är bäst, men ja.. nu inget elakt men dom tillhör den äldre generationen och där gör man som man alltid gjort.. beprövad teknik och metoder.

:D De kan ju vara (och är säkert ;D) fina som människor det ovanstående till trots ;)!

:) USA låter ju väldigt trevligt och ännu trevligare låter det med butik med pallifierade saker ;)! Jag kommer att köra från Skåne och köa vid öppningen ;D!!! Och åker man så långt så måste man ju sova över. Så jag bokar rum och frukost redan nu :D!
« Senast ändrad: 19 sep-08 kl 14:25 av mamix »

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser