Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211978 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Lilla Moon
« Svar #320 skrivet: 07 aug-08 kl 09:35 »
Svårt att se men var där speglar på dörren innan du började eller har du satt dit dem i efterhand?

På "före bilden" på dörren finns inga speglar. Så de är nog skapade av Palleman. *skakar på huvudet av förundran*   :o
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #321 skrivet: 07 aug-08 kl 10:27 »
Tipsa gärna om du vill!!  :)

Nedan nåra hus.. säger dock ej var dom är men det gula med 2 brutet tak finns i Stenungssund, den andra mitt i Gbg stad.. får ej rivas men bostadsrättföreningen som äger det vet ej vad man skall göra med det heller..  ;D

Svårt att se men var där speglar på dörren innan du började eller har du satt dit dem i efterhand?

Inga speglar alls.. bara rak stående bred lockpanel.
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Ausma

• Gäst
« Svar #322 skrivet: 07 aug-08 kl 10:55 »
Tack! Nu ska vi också ut med cyklarna ordenligt!.... Lagom att hitta ngt till nästa vår!

Jag ska följa ditt arbete med spänning!

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #323 skrivet: 07 aug-08 kl 11:16 »
Tack! Nu ska vi också ut med cyklarna ordenligt!.... Lagom att hitta ngt till nästa vår!
Ett tips bara. Alla vill ha hus till vår/sommar. Slå till på senhösten istället. Färre spekulanter och lägre priser. Fler som desperat vill bli av med sina renoveringsobjekt innan vintern. Alltid billigare då vädret är som sämst och mörkret kompakt.

Ausma

• Gäst
« Svar #324 skrivet: 07 aug-08 kl 11:44 »
Ja visst ja!...... tack....
Man fungerar oftast som alla andra fast man inte vill tillstå det! Bra att du påminde mig!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #325 skrivet: 07 aug-08 kl 11:47 »

Inga speglar alls.. bara rak stående bred lockpanel.
Inte illa, förstår att överhandsfräsen används flitigt hemma hos dig :-)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #326 skrivet: 07 aug-08 kl 12:29 »
Inte illa, förstår att överhandsfräsen används flitigt hemma hos dig :-)

Äger ingen sådan  :(, men far har en som står i Sthlm.. så ingen överhandsfräs på denna dörr inte.. lister  ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #327 skrivet: 07 aug-08 kl 12:31 »
Äger ingen sådan  :(, men far har en som står i Sthlm.. så ingen överhandsfräs på denna dörr inte.. lister  ;)
Ahaaa  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
Lust, inspiration!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #328 skrivet: 07 aug-08 kl 22:04 »
Kan du dela med dig av din otroliga eneri och lust och påhittighet..... :P
Allt det du gör finns i mitt huvud men kommer inte ut :-\
Fatasin är det inget fel på men tid och ork ::)
 ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lust, inspiration!!!!!!!!!!!!!!
« Svar #329 skrivet: 07 aug-08 kl 22:56 »
Kan du dela med dig av din otroliga eneri och lust och påhittighet..... :P
Allt det du gör finns i mitt huvud men kommer inte ut :-\
Fatasin är det inget fel på men tid och ork ::)
 ;)

Brukar ofta stå med en kopp kaffe / kopp grönt te och en cigg och fundera.. kan ta en halvtimme eller så max.. och se det växa fram i huvet.. är det komplicerat så gör jag en ritning i Paint. Sen skrider man till verket.. oftast när jag börjar (som med den gröna dörren) så vet jag på ett ungefär hur jag skall göra men allt eftersom arbetet fortskrider så kommer man på fler idéer och gör dom oxå..

Tid och ork.. jag värdesätter tid mer än pengar.. oftast där det brister.. man kan dock ej ha både och..  Jag väljer tiden.. njuter mer av friheten att ha tid att göra allt jag vill än att ej ha tid att göra nåt och ett fett bankkonto..

Ikväll hanns iaf med att måla klart lampskärmen.. vart riktigt nöjd med den med. återanvändning på högsta nivå..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #330 skrivet: 08 aug-08 kl 07:58 »
Gårdagens kvällspyssel.. Man tager ett stycka gammal lampskärm, en uns färg och kladdar på..   ::)

Idag i regnet blir det Ullared.. slåss med tantera.. behöver nya träningsbyzzer och spana nya sköna sängkläder.. behövs för höstruskiga dagar.
Sen te bror min och hämta ett boggisläp som stackars arma etanolforden skall släpa hem.. mye etanol kommer det gå åt.. suck!.. Jaja,. det får min fejman betala  ;D

Men först frukost.. sen slita muskler nån timme..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #331 skrivet: 08 aug-08 kl 08:04 »
Brukar ofta stå med en kopp kaffe / kopp grönt te och en cigg och fundera.. kan ta en halvtimme eller så max.. och se det växa fram i huvet.. är det komplicerat så gör jag en ritning i Paint. Sen skrider man till verket.. oftast när jag börjar (som med den gröna dörren) så vet jag på ett ungefär hur jag skall göra men allt eftersom arbetet fortskrider så kommer man på fler idéer och gör dom oxå..

Tid och ork.. jag värdesätter tid mer än pengar.. oftast där det brister.. man kan dock ej ha både och..  Jag väljer tiden.. njuter mer av friheten att ha tid att göra allt jag vill än att ej ha tid att göra nåt och ett fett bankkonto..

Ikväll hanns iaf med att måla klart lampskärmen.. vart riktigt nöjd med den med. återanvändning på högsta nivå..
Några pengar på bankkontot finns inte ::)

Rosten

• Närke
« Svar #332 skrivet: 08 aug-08 kl 13:13 »
Några pengar på bankkontot finns inte ::)
Pengar hos banken gör ingen nytta. ;D

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #333 skrivet: 08 aug-08 kl 23:18 »
Pengar hos banken gör ingen nytta. ;D

;D ;D ;D

guba

• Gäst
« Svar #334 skrivet: 08 aug-08 kl 23:47 »
sen slita muskler nån timme..
Hur mycket marklyft kör du?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #335 skrivet: 09 aug-08 kl 07:27 »
;D ;D ;D

Pengar på banken gör ju ingen lycklig, men sen sitter dom i huset gör dom bättre nytta.

Hur mycket marklyft kör du?
OT:
Lite försiktig med att köra marklyft då jag ej vill ha en mage som är opropotionerlig... men tar 120 kg bra dagar. Sen får jag tänka på vad jag skall jobba med dom följande dagarna, ryggen blir trött i flera dar sen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #336 skrivet: 09 aug-08 kl 18:12 »
Sådär ja.. sista bilden ni får på dörrn..

Glaset isatt förutom en som jag tappade  :-[, trappan byggd av skårat fint brunt virke.. rart att gå barfota på.
Dörrfoderna fick detaljer, se röda ringar.. syns dåligt men på ovankanten går det ut ovanför dörren ca 3 cm.. slätas sedan ner med dubbla kvartsstavar.. i botten slipade socklar som det sitter överallt annars i huset..

Ringklockeknappen i mässing fick sin plats vid handtaget..

Trappen / landgången skall förlängas ut en bit på gräsmattan och blir en stor rundell, inramas av staket alias dansbanestuket med tillhörande kupoltak.

Imorrn koppla in elen och göra finlir, samt läkta klart resten av taket...

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #337 skrivet: 10 aug-08 kl 10:14 »
Ang pengar på bank kontot, så menade jag att man behöver att ha pengar på sitt konto till byggmaterial, så att man kan bygga ;)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #338 skrivet: 10 aug-08 kl 16:31 »
Underbar färg på dörren Palleman!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #339 skrivet: 10 aug-08 kl 19:45 »
Underbar färg på dörren Palleman!

Tack, det vart bra efter lite egenhändigt blandad kulör..

Har fått en fru i huset..  :-[, Nisse Maj.. hon verkar trivas men vill gärna GÅ UT!! Det får hon inte nu.. vänta nåra dar..

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser