Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211992 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Lilla Moon
« Svar #300 skrivet: 29 jul-08 kl 08:25 »
Mycket badande ser jag  ;)
Och skrupler? Vad ska man ha de till, i synnerhet sexuella sådana  :P

Du..ser att det står Splenda på ditt bord, så bra, behövde just få veta vad det är??
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #301 skrivet: 29 jul-08 kl 08:35 »
Mycket badande ser jag  ;)
Och skrupler? Vad ska man ha de till, i synnerhet sexuella sådana  :P

Du..ser att det står Splenda på ditt bord, så bra, behövde just få veta vad det är??

Mye plaskande.. badat alldeles för litet men inge skoj att bada alene jö.. Nåja..

Jajemen Splenda, fantastiska socker.. ramlade på det i New York första ggn.. och nu är jag besatt.. sockerfritt socker, gjort på socker.. smakar som socker men innehåller inget socker.
Köper det antingen i "ol great brittain" eller i det stora hemska landet i väst.. väskorna blir packade med hälften Splenda efter USA resan i sep. Nån som vill ha? Kostar dyyyyyra klimathemska pengar..  ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #302 skrivet: 29 jul-08 kl 08:40 »
Mye plaskande.. badat alldeles för litet men inge skoj att bada alene jö.. Nåja..

Jajemen Splenda, fantastiska socker.. ramlade på det i New York första ggn.. och nu är jag besatt.. sockerfritt socker, gjort på socker.. smakar som socker men innehåller inget socker.
Köper det antingen i "ol great brittain" eller i det stora hemska landet i väst.. väskorna blir packade med hälften Splenda efter USA resan i sep. Nån som vill ha? Kostar dyyyyyra klimathemska pengar..  ;)
Hmm intressant, säkert ur mat och baksynpunkt då jag helst undviker vanligt socker.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #303 skrivet: 29 jul-08 kl 08:42 »
Hmm intressant, säkert ur mat och baksynpunkt då jag helst undviker vanligt socker.

http://www.splenda.com/ Mkt gott man kan finna i väst.. Bakar och lagar mat med detta oxå.
Visst.. som mjöl använder jag "Bakepro".. ett slags mjöl utan kolhydrater.. smakar rumpa men det kan ju vara gott det oxå ibland  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #304 skrivet: 29 jul-08 kl 09:10 »
http://www.splenda.com/ Mkt gott man kan finna i väst.. Bakar och lagar mat med detta oxå.
Visst.. som mjöl använder jag "Bakepro".. ett slags mjöl utan kolhydrater.. smakar rumpa men det kan ju vara gott det oxå ibland  ;D

*surnar till* hrmpf, varför finns inte sånt i sverige??  >:(

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #305 skrivet: 29 jul-08 kl 09:14 »
Hmm fann det, men det innehåller ju vassle och laktos dessvärre  :(

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #306 skrivet: 29 jul-08 kl 13:13 »
Faktiskt haha.. satt jag och klurade på det där ordet en bra stund.. nåja.. är ingen bildad fin människa. Slogs ju med svenskaläraren så kanske är därför det vart anal istället för annal.. jaja.. både kan vara lika trevligt.. här har man inga skruppler..

Menade inget illa, hoppas du inte tog det så? Fick genast bilder av vandrande garderober i huvudet, skulle kunna vara rätt praktiskt! Och när du sedan började prata om fantastiska piller - ja då kunde jag inte låta bli helt enkelt ;).
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #307 skrivet: 01 aug-08 kl 21:54 »
Dagen te ända, tack o lov.. fruktansvärt varmt på taket idag..  >:(

Mr Magruta är på besök hos mor & far i Ööööörebrooo.. (min halft hemstad) så nu får man lite gjort igen.  :-[

Men vindskivor vart målade, läktat vart gjort.. bara resten kvar nu.
Dörrn fick ena sidan klart, bara nästa sida kvar...

...och så fångade jag denna, som är rarast i trädgårn just nu..  ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #308 skrivet: 03 aug-08 kl 20:02 »
Jahapp ja.. IKEA och Byggmax fanns det tydligen tid med idag. Slänga ihop en liten kaka bit te Sarla & Co som kom.. skoj skoj.. men här är gårdagens och dagens projekt (tak över dörren). Dörren skall få sig en omgång imorrn och bli kopierad enligt orginalet, kika bilder ovan. Skall se likadan ut då jag är klar..  ;D

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #309 skrivet: 04 aug-08 kl 11:02 »
Vilket lyft den nya dörren kommer att bli Palleman. Jag är för övrigt för evigt otroligt imponerad av din energi och idoghet. Känns nästan som om man är lite flitigt själv bara genom att följa denna tråden.  ;)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #310 skrivet: 04 aug-08 kl 11:34 »
Vilket lyft den nya dörren kommer att bli Palleman. Jag är för övrigt för evigt otroligt imponerad av din energi och idoghet. Känns nästan som om man är lite flitigt själv bara genom att följa denna tråden.  ;)

Bra där.. känn er flitiga bara.. men vi "andra" vet ju hur det egentligen ligger till  ;)

idag gymmet, piska rygg och framsida ben..regnet piskar ner, blåser hårt, kakelugnen sprakar och värmer.. nu käka, vila en timme.. sen dags att såga hål i ytterdörren som skall få glas, lister och färg.. mysigt.  :-[

Sen ut till havet i regnrock och leta sten...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #311 skrivet: 06 aug-08 kl 18:44 »
I say no more!!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #312 skrivet: 06 aug-08 kl 19:19 »
Snyggt :P
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #313 skrivet: 06 aug-08 kl 22:49 »
Snyggt :P

Thanks.. Vart riktigt nöjd själv  ::)

Denna gång användes inget vattenpass för ville återskapa den gamla känslan (trots 70 - 80 tals dörr) så det vart lite snedd och gediget.
Kunde dock ej hålla mig från att måla den i orginalkulören (den som satt på orginaldörren), kromoxidgrönt med ett stänk mossa i sig.. vart ruggigt fint. Den skall oxå få sitt orginalhandtag tillbaka.

Kvällen hans med att prata karlar med min fejkman, dricka massa kaffe och grönt te,, sy ihop dom ukrainska favoritbyzzerna som jag rev hål i ( som ej går att köpa här  >:( ).
Laga mat och ta den eviga disken.. jaja..

Imorrn handla mer gas.. slutt :( ... so ingen mer laga mat förrän gas är hemma..
Hämta glasrutorna till dörren och ta en runda på second hand.. det är la gött..

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #314 skrivet: 07 aug-08 kl 06:41 »
I say no more!!
Är det samma dörr som ovan i bild??

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #315 skrivet: 07 aug-08 kl 08:34 »
Är det samma dörr som ovan i bild??

It sure is.. så här från början.. Hoppas ni fick en spark i röva så ni oxå får ni vackrare dörrar. Skall på detaljer på foderna.. detaljer kan man aldrig få för mkt av..  ;D

Nu dags för gym

Ausma

• Gäst
« Svar #316 skrivet: 07 aug-08 kl 08:48 »
Hmmmm.... Jag som inte trodde jag hade anlag för avundsjuka!  ;)

Så fint det blir!!

Hur springer man på ett sådant ställe? Inser att mitt drömställe inte kommer och knackar på min dörr. Får nog leta lite mer aktivt!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #317 skrivet: 07 aug-08 kl 08:51 »
Hmmmm.... Jag som inte trodde jag hade anlag för avundsjuka!  ;)

Så fint det blir!!

Hur springer man på ett sådant ställe? Inser att mitt drömställe inte kommer och knackar på min dörr. Får nog leta lite mer aktivt!

Hittat massa sånna här ställen i Gbg stad.. man tar cykeln, slänger tidiningen / nätet för där finns dom ej.. utan man går, cyklar, springer på gator, vägar man aldrig vart på.. sen leker man detektiv och nosar upp ägaren.. vet iaf 2 st objekt till i Göteborg stad som väntar på en hjälpande hand..

Ausma

• Gäst
« Svar #318 skrivet: 07 aug-08 kl 08:59 »
Tipsa gärna om du vill!!  :)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #319 skrivet: 07 aug-08 kl 09:14 »
It sure is.. så här från början.. Hoppas ni fick en spark i röva så ni oxå får ni vackrare dörrar. Skall på detaljer på foderna.. detaljer kan man aldrig få för mkt av..  ;D

Nu dags för gym
Svårt att se men var där speglar på dörren innan du började eller har du satt dit dem i efterhand?

Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 3 användare (1 dolda)
Karlklot, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser