Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212004 gånger)

Radar

• Jämtland
SV: Lilla Moon
« Svar #160 skrivet: 20 mar-08 kl 11:25 »
Yes.. dom hade MASSOR!! Men dom fick ej sälja sa han.. han ville sälja men fick ej.. då det ej är godkänt att sätta in i nyinstallationer sa han.. vaf-n..
Skall säga åt han att kan han "ge bort" dom då.. ?

Nog borde han kunna skänka dig lite grejer. Som gengåva skulle du kunna skänka honom några sedlar av olika valörer. Alla är väl en sorts numismatiker.  ;)
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.

Våmhuskullan

• -
« Svar #161 skrivet: 20 mar-08 kl 11:26 »
Citera
Nog borde han kunna skänka dig lite grejer. Som gengåva skulle du kunna skänka honom några sedlar av olika valörer. Alla är väl en sorts numismatiker
.  grejen e nog bara att de inte får "sälja" men mot en bullpåse eller en kaffepeng så brukar man kunna "byta" ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #162 skrivet: 20 mar-08 kl 17:32 »
.  grejen e nog bara att de inte får "sälja" men mot en bullpåse eller en kaffepeng så brukar man kunna "byta" ;)

Smyger dit en dag.. armerad med en nybakt bullpåse haha.. det är en syn det oxå.. Palleman på vandring med bullar för att muta mot backelit pyssel..  ::)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #163 skrivet: 22 mar-08 kl 21:11 »
EN ny dag på torpet efter genomlidande av snöstormar.... granen åkte ner och kapande av häck samt eldning.. yeeey..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #164 skrivet: 23 mar-08 kl 21:51 »
Nu börjar även småpysslet få sin fel av kaka.. skrapa fönster imorron och måla vidare.. nu mkt måla.. *urk*

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #165 skrivet: 23 mar-08 kl 22:00 »
så snyggt
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Våmhuskullan

• -
« Svar #166 skrivet: 24 mar-08 kl 13:32 »
woow vilken färg  ;D lyser upp rummet liksom!

vad är det för typ av färg du använder på väggarna? och dörrar/lister? ganska blanka, fast det kan ju bero på ljuset...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #167 skrivet: 24 mar-08 kl 14:20 »
woow vilken färg  ;D lyser upp rummet liksom!

vad är det för typ av färg du använder på väggarna? och dörrar/lister? ganska blanka, fast det kan ju bero på ljuset...

Halvblank om jag målar väggar i trä
Högblank om jag målar vitt..

Vet hur skitigt det kan bli.. vitt högblankt kan man iaf torka av utan att det blir värre.
Den gröna färgen vart halvblank.. grundfärgen var matt.. hemsk yta, allt fastnar ju på den.. denna kan man ju bara torka av vid damm.. smidigt.
Men visst.. ibland kan det blir "för" mkt med blanka väggar / vitt...

Idag har det målats gräddvitt tak igen, fönster igen.. och svurit över att jag ej hittar mina fönsterskrapningsrakblad..  >:(

Våmhuskullan

• -
« Svar #168 skrivet: 24 mar-08 kl 14:28 »
ja blanka är lättstädade ytor  ;D
men det e väl inte oljefärger va? satt just och undra hur man kunde få till det så blankt...?

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #169 skrivet: 24 mar-08 kl 14:56 »
men det e väl inte oljefärger va? satt just och undra hur man kunde få till det så blankt...?

Fast oljefärger brukar väl vara just sådär blanka? Typ lackfärger. Har målat hönshuset med skitvit lackfärg (oljefärg) just för att det ska vara hyfsat enkelt att städa av.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #170 skrivet: 24 mar-08 kl 15:22 »
ja blanka är lättstädade ytor  ;D

Well..  :-[ är ju 3,dje huset jag grejjar med och vet hur färger beter sig.. enda som funkar att måla med om man skall ha lättstädat är oljefärg.. så ja.. jag befinner mig skyldig.. Men har dock dåligt samvete när jag målar  :-[

Våmhuskullan

• -
« Svar #171 skrivet: 24 mar-08 kl 16:16 »
ja gud jag som tänker helt bakvänt nu!!!!!! förlåt!
just oljefärg ja blir blanka. (måste nog börja sova efter dygnsjobb :-[)
fast mina ytor ser ju inte så blanka ut men jag kom på att jag har inte det som heter lackfärg utan från hink...sån där som bara heter oljefärg halvblak typ...
dåligt samvete? varför? jag tycker det e kanon med oljefärger!!! slits väldigt vackert också ;) och du sparar in en massa rengöringsmedel ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #172 skrivet: 26 mar-08 kl 19:54 »
Ännu en dag på bygget... "Takrosetter"? samt lister på plats..

OCH jag fick köpa 2 backelitbrytare idag.. utan att muta med bullar haha. Dom är oanvända dessutom.

Rosten

• Närke
« Svar #173 skrivet: 26 mar-08 kl 20:47 »
Snyggt!
Synd att jag har så låg takhöjd. Jag vill också ha stuckatur och rosetter. :(

SarLa

• Västergötland
« Svar #174 skrivet: 26 mar-08 kl 22:17 »
Hm.. körde du i femtio när du tog kortet ??  ;D

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #175 skrivet: 26 mar-08 kl 22:44 »
Hm.. körde du i femtio när du tog kortet ??  ;D

:o Hoppsan!
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #176 skrivet: 26 mar-08 kl 22:48 »
Som ansvarsfull bilförare sänker man givetvis hastigheten när man skall fotografera inredningen i bilen, passagerare eller transporterat gods. Likaså om man behöver kissa eller ta en tupplur.

Rosten

• Närke
« Svar #177 skrivet: 26 mar-08 kl 23:03 »
Som ansvarsfull bilförare sänker man givetvis hastigheten när man skall fotografera inredningen i bilen, passagerare eller transporterat gods. Likaså om man behöver kissa eller ta en tupplur.
;D ;D ;D ;D ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #178 skrivet: 26 mar-08 kl 23:13 »

VISSTE!!!! att ni skulle säga nåt om det.. haha.. vafan.. var ju tvungen att MMS,a en bild ju.. och den bilden åkte in här.. tur vi ej var på motorvägen då.. hoho.. 170 blås med etanolforden.. ujuj.. watch out people.
Jag är en ansvarslös människa, har ingen skam eller skruppler i kroppen.

SarLa

• Västergötland
« Svar #179 skrivet: 27 mar-08 kl 08:50 »
jo men det visste vi ju redan  ;)   ;D ;D

fin kontakt :)

haha  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser