Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönshus  (läst 6144 gånger)

Sess

• Dalarna
    • Min sida
Re:hönshus
« Svar #20 skrivet: 18 dec-07 kl 19:30 »
Skickar me en länk till min sida där det finns bilder på mitt hönshusbygge i vintras ifall du vill kika  :)

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=140319
Mina djur: Höns (Grönvärpare)

Virvel

« Svar #21 skrivet: 19 dec-07 kl 19:33 »
Tack johe71 för det konkreta svaret!
 5% av golvytan -kan det bli klarare än så  :-*

Sess -Äntligen! Bilder att frossa i!! Jätte inspirerande!
Super läckert med att fönstret satt så lågt!

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #22 skrivet: 19 dec-07 kl 19:44 »
Mera bra att veta. :)

13 § Fönster, belysningsanordningar och elektriska ledningar som djuren kan nå ska vara försedda med lämpliga skydd eller vara utförda så att skaderisk inte föreligger.
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Simon

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 19 dec-07 kl 20:21 »
Detta gäller väl bara små hönshus? De hönsplågerianstalter som jag har sett har mig veterligen inga fönster. Det skulle vara i taket i så fall. (För de vill väl inte att någon ska kunna kika in på de stackars djuren.) Hur kan myndigheterna vara så petiga med små hönsgäng när det finns höns-KZ på andra ställen?

Finns anledningar att man inte har fönster..eller att man täcker över de man har.. det kanske fungerar med en hobbyflock men inte industriellt...  ::)

Har du varit inne i ett hönseri? Eller vad får dig att uttrycka dig som du gör  ???

Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser