Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  lockrop i syber rymden  (läst 1465 gånger)

gimskogen

• gimskogen.se
lockrop i syber rymden
« skrivet: 06 dec-07 kl 15:36 »
ni har väl gått in på www.atl.nu o spelat in era lock rop på korna?

det har jag...

tänk bara på att hålla luren en bit från munnen om man ropar högt..

kul intativ tycker jag...

:-* kooosera kooommm....

:D ;D
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

anette i bugared

• -
Re:lockrop i syber rymden
« Svar #1 skrivet: 06 dec-07 kl 17:23 »
Själv ropar jag:
Kooossserrraaaa kooooooo

Lite missvisande eftersom jag fortfarande bara har en enaste ko :-[

Men å andra sidan så låter det som om en hel hjord kommer dundrande, när Fina springer hem till "mamma".
« Senast ändrad: 06 dec-07 kl 17:24 av anette i bugared »
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

gurkan

« Svar #2 skrivet: 06 dec-07 kl 18:21 »

Wow gimskogen, jag är imponerad!

Johan P

• Skåne
    • Bokeslundsgården
« Svar #3 skrivet: 07 dec-07 kl 09:08 »
Detta är nog ett av årets bästa tips/tråd här på alternativ.
Mycket underhållande!
Driver småbruk i Skåne tillsammans med min familj, Skånsk röda och Granemålakor, Linderödssvin, Klövsjöfår, Göingegeter och många olika fjäderfän http://bokeslundsgarden.wordpress.com/ Lite reklam för http://www.facebook.com/groups/356334151043263/ sidan för dig som gillar Svenska äkta kulturraser

git

• På våran gård är det
« Svar #4 skrivet: 07 dec-07 kl 09:49 »
Jag vart inne och lysnade, helt fantastiskt. det måste man ju ringa in och ropa på koora :-[ men det får bli när jag är ensam hemma, annars får väll familjen panik och tror att damerna ska flytta in i boningshuset ;D
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #5 skrivet: 07 dec-07 kl 15:11 »
Jag var tvungen att släppa ut våra tre isländska fårhundar...och stänga ytter dörren... annars så skäller de o vill hjälpa till o hämta in korna  ;D

då hörs det ju inte så bra.... :D
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Dela detta:

* Inloggade just nu

425 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser