Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  -AJ!!!!  (läst 1110 gånger)

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
-AJ!!!!
« skrivet: 04 dec-07 kl 19:47 »
Idag när jag gick in till kaninen så hade han hoppat över staketet...vet att det är för lågt men det skall komma ett högre staket,han har fått ny bostad...
jag gick fram mot honom(han visste om att jag kom) för att lyfta över honom då han fullkomligt FLÖG fram och bet mej rakt över "tummknogen"!!!! :o
Kaninen är en vanlig dvärghane på ca 1-1,5 år,fick honom som halvvuxen,han har inte varit aggresiv förut,en gång skvätte han på mej..han e inte kastrerad..
Han e ju himla go förövrigt! :-*
Vad tror  ni? Var det en engångshändelse eller kommer det att upprepas?
Han bor på våran skola,i en stor och fin bur, bredvid en honkanin så sällskap o så får han ju.
Han bet så hårt att jag började att blöda och är ganska öm där nu... :-\ tycker det känns lite olustigt med tanke på vart han är så ingen av mina elever blir "anfallna"
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
Re:-AJ!!!!
« Svar #1 skrivet: 04 dec-07 kl 20:12 »
Tjena! Han nöjer sig nog inte med att bara se honkaninen.
 ;) Mvh. Beekeepern
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Happy Phantom

• Gäst
Re:-AJ!!!!
« Svar #2 skrivet: 06 dec-07 kl 12:14 »
vädurskaniner har lite sämre hörsel än andra kaniner på grund av öronens ställning.
En av mina älslingskaniner var på "löta" (rymmen) häromdagen och jag pratade med henne när hon kom fram till mig, men när jag böjde mig ned och tog upp henne gallskrek hon .....
Min teori: ibland håller kaniner på med saker och då är de inte så uppmärksamma på saker som sker runtomkring dem.
Alltså tror jag att det var en engångsföreteelse.

Dela detta:

* Inloggade just nu

457 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser