Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stickad väska  (läst 1188 gånger)

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Stickad väska
« skrivet: 30 nov-07 kl 10:32 »
Jag har stickat en väska! Stickade mycket löst i lovikkagarn på st. 7 och körde den sedan i tvättmaskinen. Blev riktigt bra  :)

Nu funderar jag bara på hur jag ska göra färdigt den. Den ska knäppas med träns och en träknapp. Men jag kan inte bestämma mig för hur jag vill ha remmen. Axelrem ska det vara. Funderade på ett brickband i samma färger, men det kanske blir för "töjigt". Väva ett vanligt band? Försöka hitta en läderrem med spänne (slakta nån gammal väska)?

Idéer mottas tacksamt!

annan

Re:Stickad väska
« Svar #1 skrivet: 30 nov-07 kl 10:37 »
I-cord kanske? det är ju som en påtad snodd, superlätt att sticka, men kanske lite väl töjigt, fast om du först gör en sån och sedan stoppar i en rem däri så blir det nog bra, gör så! ;D

http://www.knittinghelp.com/videos/knitting-tips
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
Re:Stickad väska
« Svar #2 skrivet: 30 nov-07 kl 10:37 »
Knallröd läderrem, röd träns och träknapp?
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser