Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svedjeråg  (läst 3831 gånger)

Vindarnas son

Svedjeråg
« skrivet: 13 jan-05 kl 09:14 »
Hejsan. Många "rågfrågor" finns det men denna är ju lite annorlunda.
Jag och en släkting har fått den idén att vi ska svedja lite på någon av våra marker för att sen plantera svedjeråg.
Finns det någon här inne som gjort det någongång och som kanske ligger inne med några bra tips?

mvh Vindarnas son

LazarusX

• Hälsingland
SV: Svedjeråg
« Svar #1 skrivet: 12 mar-08 kl 20:58 »
vill ha tag på utsäde - åtminstone nån näve att så i askan efter kasbränning - skulle vilja ha för att bevara ha i bereskap utifall
Några getter lite potatis och spannmål sedan klarar jag mig och några till

Cirrus

« Svar #2 skrivet: 03 aug-08 kl 15:37 »
Köpte en liten påse på finnskogsmuseet i Skräddrabo.
MArita

signe

« Svar #3 skrivet: 10 nov-08 kl 21:02 »
Jag har sått svedjeråg tidigare. Sådde vid midsommartid, glest. Nästa år blir rågen 2 meter hög och mognar tidigt.

Norrlund

« Svar #4 skrivet: 13 jun-09 kl 17:21 »
Någon som har en bra bild på svedjeråg. Högupplöst för tryck.  Bråttom måste ha den under helgen. Svara till Norrlunds mail

Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 3 användare
eriksjos, Nataks, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser