Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mignon revir?  (läst 822 gånger)

fjällan

• Östergötland
mignon revir?
« skrivet: 27 nov-07 kl 22:56 »
hade två honor, mignon  och köpte för ett par dar sen en hane till dom och trodde dom skulle bli jätteglada, men han blir mobbad, riktigt elaka är dom, skulle jag ha satt in alla tre i en ny box, eller? trodde inte dom var så revirkänsliga

Nettis

• Smörblommans Siv
Re:mignon revir?
« Svar #1 skrivet: 28 nov-07 kl 09:02 »
Mignoner är ganska tuffa av sig. Sätt in hanen i en ny box och låt honom vara där i några dagar så han känner sig hemma där. Släpp sen in damerna så kan det nog gå bättre. Mignoner är väldigt måna om sitt revir och kan under avelsäsong gå rätt hårt åt andra djurslag om de tycker att de klarar av det. Käner de som fått sina dvärghöns dödade  av just Mignonankor :o

fjällan

• Östergötland
Re:mignon revir?
« Svar #2 skrivet: 28 nov-07 kl 23:13 »
tack för svar, har redan satt honom i egen box, som även är ny för honorna, väntar med dom ett par dar och tar nog dit en i taget

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser