Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  har hönsen blivit dumma i huvet......  (läst 1149 gånger)

englund

har hönsen blivit dumma i huvet......
« skrivet: 27 nov-07 kl 20:56 »
Under hösten har mina höns betett sej mycket märkligt, har under alla år som hönsuppfödare aldrig varit med om nåt liknande. 4 av mina dv.kockin har legat å ruvat, och när kycklingarna har kläckts har dom (ALLIHOPA) lämnat kycklingarna och lagt sej i ett annat rede  ???, så kycklingarna har frysit i hjäl. den sista kullen hann jag rädda då dom inte legat själva länge. Två av dessa är erfarna mammor som haft kycklingar många gånger, och skött dem helt perfekt (alla årstider) en hade kycklingar i somras och en va förstagångsmamma. Varför betedde dom sej så här ?? två av dem ligger i tomt rede än, två månader efter att kycklingarna kläcktes. Nån annan som varit med om nåt liknande ? Ska tillägga att dom inte ruvade samtidigt
Catrin Englund. sambo, har 4 barn, bor med familjen på en liten gård utanför Avesta. föder upp dv. kockin, faverolle.

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
Re:har hönsen blivit dumma i huvet......
« Svar #1 skrivet: 27 nov-07 kl 21:25 »
Mycket märkligt. Fattar heller inte något skäl såvida de inte blivit skrämda eller utsatta för något obehagligt.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

Filipin

Re:har hönsen blivit dumma i huvet......
« Svar #2 skrivet: 29 nov-07 kl 11:26 »
Ja det är konstigt har aldrig varit med om det någon gång har haft höns i snar 20 år ,dom har varit ruvsjuka och legat i redet utan ägg i veckor och då har det varit mitt i högsommaren 2 st isamma rede ingen ting hjälpte tog med dom på en runtur i bilen men så fort vi kom hem rusade dom till redet och fortsatte då lät jag dom hållas.

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser