Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vinterkycklingar?  (läst 1275 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
vinterkycklingar?
« skrivet: 26 nov-07 kl 07:56 »
Hej, jag läser om er som får kycklingar nu på vinter kanten. Hur långt in på vintern kan man föda upp kycklingar. Som jag som  har bara en värme lampa när vattnet fryser, där går det väll inte att ta fram kycklingar de skulle väll frysa ihjäl ...Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

sallyomolly

• Gäst
SV: vinterkycklingar?
« Svar #1 skrivet: 26 nov-07 kl 09:29 »
Jag har kläckt till helt nyligen i kläckare och jag har kycklingar i stora backar med galler och lampa över, när det  blir kallt lägger jag handukar över den del utan lampa, graderna har vart bra hela tiden. Blir det riktigt kallt så tar jag in dem i garaget. Vi har bara haft nån enda köldknäpp nattetid.

Anna

• -
« Svar #2 skrivet: 26 nov-07 kl 10:43 »
Har man höna till kycklingarna så grejar hon det bara det är på plussidan.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

anemone59

« Svar #3 skrivet: 26 nov-07 kl 10:58 »
Min jobbarkompis fick strömavbrott en kall natt och då var det kört. Ingen enda kyckling klarade sig.
I vårt hönshus är det så kallt att vattnet fryser över natten men hönorna tar väl hand om de små.
I vanliga fall har min värphöna lämnat sina små vid 7 veckors ålder och satt sig på pinnen över natten men nu när det är så kallt (vi hade minus 17 för nån vecka sedan) så ligger hon i favorithörnet på golvet och värmer dem på nätterna fast de fyllt 9 veckor. Det är klok-skap det, hon vet vad hon gör, hönan min.
Men säg emot mig om jag har fel, jag tycker att de växer lite långsammare de som föds såhär mitt i kylan jämfört med de som är ute i solen och letar mat under buskarna redan efter en vecka.

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser