Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Screentryck!  (läst 5079 gånger)

varandra

• Gäst
Screentryck!
« skrivet: 06 jan-05 kl 22:41 »
Har lagt beslag på ett antal begagnade screentrycksramar, och är bekant med hur de används, MEN det finns en sak jag undrar över.

Man måste ju kunna rengöra ramarna när man vill byta motiv. Hur får man bort fotoemulsionen?

Jag blir överlycklig för ett svar på det här!

//Natalie

Sofia

Re:Screentryck!
« Svar #1 skrivet: 09 jan-05 kl 21:39 »
Du måste köpa ett särskillt rengöringsmedel som finns t ex på screentec :)

Jocke

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 27 jan-05 kl 19:26 »
Att göra rent ramarna kan räcka med blötläggning och högtryckstvätt, om man vill slippa använda rengöringskemikalierna. Det beror lite på vilken emulsion man använder sig av..

Jocke

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 maj-05 kl 11:21 »
Jag driver ett screentryckeri och har både ramar och färger som jag inte kommer att använda mer. Dessa kan jag avvara om någon är intresserad mot fraktkostnad.

Skriv till:
Jocke Walther
info@butybull.com

fenomena

« Svar #4 skrivet: 14 jul-05 kl 17:12 »
Hej!!

jar har börjat smått med screntryck och ska hålla i en workshop för barn i Malmö, inför möllankarnevalen. Undrar om någon därute har ramar de inte använder eller annat material jag skulle kunna få för att göra workshopen lite bättre. Just nu har vi 3 ramar till 23 barn.

Tacksam för svar!!!!!

Karin

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 17 jul-05 kl 00:52 »
Hej Jag är intresserad av screenramar och färg om det finns! Jag har hållit på en del med fotoscreen men har inte så mycket grejer. Om du har något kvar är jag helt klart intresserad!
Hälsningar Karin
gnukarin@yahoo.es

uffe

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 21 okt-05 kl 20:55 »
Hej Jocke! Jag är jätteintresserad av köpa ramar och färger, har du nån eller några kvar? Har förstått att intresset är stort.
Mvh Uffe

ulfven@spray.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

1192 gäster, 2 användare
GE202, eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser