Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ensam get:-(  (läst 1719 gånger)

Skrutt

• ..one is only poor only if they choose to be..
    • -
Ensam get:-(
« skrivet: 13 nov-07 kl 09:40 »
Gammla skruttiga skuttiga rymningsgeten Molly flög i södags morse vidare till de evigt gröna ängarna :'(
Nu har vi bara keliga, småfeta, lunka på Vinga kvar.
Hade inte tänkt skaffa någon mer get utan trodde nog att Molly skulle skutta på ytterligare några år.
Tror ni att det går att ha en get ? Hon har nu sällskap av kaniner och lite av oss människor när vi är ute samt att jagumgås lite mer med henne nu när hon är ensam.
Eller ska jag försöka hitta en medelålders get som vill flytta hit??
Vinga har alltid varit buffig mot allt utom människor ...hon vill helst sitta i ens knä, hon är en sk knäget:-)
Vi har ju tänkt skaffa får så småningom men funkar det att ha get o får tillsammans??
« Senast ändrad: 13 nov-07 kl 09:42 av Skrutt »

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:Ensam get:-(
« Svar #1 skrivet: 13 nov-07 kl 14:24 »
Personligen, skulle jag skaffa en get till. Så att hon har någon att mobba fåren tillsammans med   ;)

Suzniz

« Svar #2 skrivet: 13 nov-07 kl 16:46 »
Skulle det inte komma en lag om att hästar var tvungna att ha en hästkompis och inte bara sällskap med andra djur eller gäller det andra djur också. Tycker jag vore en vettig lag. Även om de ha sällskap pratar de väl inte riktigt samma språk. Jag tycker det vore klokt att ha en till. En uppfödare jag talade med sa att han aldrig rådde någon att ha mindre än 4 getter, men det kan ju diskuteras...
Söker mig ut till djur och natur när livet tränger på. Har en underbar familj: Make och två tjejer på 3 ½ och 6 år. 4 gossiga getter, 3 katter, myskankor, dvärg kochin, påfågelduvor, kaniner och marsvinet Knasper.

Cujsan

• Vila i frid Ceasar, glömmer dig aldrig ...
    • Hermansdal
« Svar #3 skrivet: 15 nov-07 kl 15:12 »
Mina får går tillsammans med mina getter och det funkar jätte bra! Jag tror de snackar ganska likt faktiskt. De följer varandra som en flock, alla tillsammans i en härlig blandning!  :D
Får/getter tillsammans med grisar funkar inte lika bra..  ;) Grisarna hade inget emot det men getterna gillade det INTE.. He he
Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 1 användare
stromback

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser