Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När är det för kallt  (läst 8061 gånger)

rina

• Gäst
SV: När är det för kallt
« Svar #40 skrivet: 17 nov-07 kl 19:55 »
Har man höns så har man dom för givetvis ägg och kanske en del vill bevara rasen ........ska man ha ägg får man fasiken ge dom lite värme också..... har dom kallt ja dom äter dom massor och ger inget!! Höns ska väl inte behöva ha massor med minusgrader i sina hus ::) En del resonerar ju att dom ska äta lite kosta lite  skita lite men värpa massor lite konstigt !!!

Charlotte

• -
« Svar #41 skrivet: 18 nov-07 kl 16:57 »

Nu plockade jag bort ett meddelande gällande hur någon eventuellt håller sina höns. Det blir så mycket trevligare här på Forumet om vi håller oss till saken och inte kommenterar varandras hönshållning.
                             Mvh
                          Charlotte
                           Moderator
« Senast ändrad: 18 nov-07 kl 16:58 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Nypålandet

« Svar #42 skrivet: 18 nov-07 kl 19:30 »
Men jösses  :o. Höns är ju dumma?! Det finns det gott om djur som är (hästar tex) men det gör väl inget? Naturen har skapt dom så (å så har vi fiddlat lite också), dom gör det dom ska & så är dom nöjda med det.

Prosit

• Södermanland
« Svar #43 skrivet: 19 nov-07 kl 10:22 »
Desto mer fasinerande (kan inte stava...) hur mycket instinkterna klarar av! Och att de kan lära sig så mycket trots sin ointligens! Och så osmarta kan de ju inte vara när de har sådan personlighet?

Människan lär använda ca 5 % av sin hjärnkapasitet. Om hönan använder 100% av sin kanske det inte blir så stor skillnad? ;)
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Lexikon

• Halland
« Svar #44 skrivet: 20 okt-11 kl 22:20 »
Vad planerar du att ha för höns?

Om man läser i "Hönsskötsel på rimligt vis" av Flemming Schiötte så klarar Dansk lanthöna -26 grader utomhus (alltså sova utomhus utan hönshus) så länge fodertillgången är god. Svenska lantraser kan säkert också räknas vara härdiga, speciellt hedemorahönan.

Med detta sagt så tänker jag ändå att jag vill isolera hos mina hönor, men jag tänker inte lägga för mycket krut på det. Dragfritt, lä, mycket mat och så som det sägs här i tråden - halm och strö i massor - tror jag räcker otroligt långt.
« Senast ändrad: 10 aug-12 kl 08:41 av Sirpa »
Gammalsvensk dvärg, med förhoppning om att bli godkänd genbank våren 2013.

Dela detta:

* Inloggade just nu

584 gäster, 1 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser