Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dv.kochin-man i Skåne?  (läst 1261 gånger)

Anna

• -
Dv.kochin-man i Skåne?
« skrivet: 05 nov-07 kl 13:26 »
Jag har länge varit på jakt efter rapphönsfärgade dvärgkochin. De verkar vara nästan omöjliga att få tag på. För några år sedan verkade det finnas dvärgkochin hemma hos alla som hade höns oavsett vilka andra raser de hade. Men nu verkar detta ha svängt och de har ersatts av andra raser. Det är inte alls lika lätt att få tag på färgrena dvärgkochin längre. Jag håller nästan på att ge upp hoppet om att hitta några rapphönsfärgade och får satsa på någon annan färg istället.
Nu tänkte jag höra om nå'n av er med lite kontakter vet av någon som har denna färg? Och så undrar jag om någon vet om L Nilsson i Skåne som i alla fall födde upp och ställde ut en rad olika färger av denna ras för 10 år sedan fortfarande håller på? Var kan jag i så fall hitta honom? Vi köpte av honom då och det var väldigt fina djur.
Om någon av er kan hjälpa mej vore jag väldigt tacksam. Vill inte ge upp riktigt än. Att de blivit så ovanliga i Sverige gör ju att det känns ännu viktigare att satsa på dem. De är ju så vackra!

Nu är frågan ute, jag hoppas nå'n har nå't tips åt nå't håll,
Anna
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

orloff

• Gäst
Re:Dv.kochin-man i Skåne?
« Svar #1 skrivet: 05 nov-07 kl 13:37 »
Skickat pm till dig.

Anna

• -
Re:Dv.kochin-man i Skåne?
« Svar #2 skrivet: 05 nov-07 kl 14:05 »
Glömde skriva att ni kan skicka meddelande till mej privat så ni inte lägger ut folks namn mm direkt här...
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 3 användare (1 dolda)
Lena III, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser