Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tarmprolaps?  (läst 3414 gånger)

sallyomolly

• Gäst
Tarmprolaps?
« skrivet: 25 okt-07 kl 07:06 »
Hade en kyckling om ni minns som flög på och hackade två andra i baken ganska illa. Det ser bra ut nu men det ser ut som tarmen "åkt" ut lite, går det tillbaka tror ni?

Nypålandet

Re:Tarmprolaps?
« Svar #1 skrivet: 25 okt-07 kl 09:50 »
Jag har en maran som nog hade en tarmprolaps, på den har det gått i sig själv fast det tog nästan 2 månader...

sallyomolly

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 25 okt-07 kl 14:17 »
Jag börjar fundera på om jag inte ska ge dem nåt för magen så att det går lättare då läker det nog fortare. Men vad ska jag ge den? Olivolja el  ska jag ge dem fil kanske?

Så himla synd, det blev inte många tyska blåa dvärgsilke och dessa är blå bägge två. :'( Så jag hoppas de ska klara sig, smörjar rumpen på bebisarna med helosansalva så det börjar se bra ut.
« Senast ändrad: 25 okt-07 kl 14:17 av sallyomolly »

Nypålandet

« Svar #3 skrivet: 26 okt-07 kl 13:13 »
Jag gjorde inget. Däremot hade jag tagit bort den den dagen den så ut att lida.

sallyomolly

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 26 okt-07 kl 16:36 »
Vad menar du? Att jag skulle tagit bort dem? Så farligt var det inte, tror inte de haft ont. Problemet i baken är ju att det är gott om blodkärl så det blöder ju lätt. Man kan ju inte avliva för ett litet sår. Det som är problemet nu är en lätt svullnad så att det ser ut som en tarmprolaps, men det ser inte ut att göra ont och bajsar gör de utan problem.

Nypålandet

« Svar #5 skrivet: 26 okt-07 kl 16:51 »
Nej, jag menade att jag hade tagit bort min maran om den hade sett ut att lida. Det gjorde den inte & så fick den chansen att läka ut istället.

Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 3 användare (1 dolda)
Ollefund, RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser