Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Åh, fy vad äckligt!  (läst 1240 gånger)

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
Åh, fy vad äckligt!
« skrivet: 22 okt-07 kl 15:20 »
Återigen kom vår katt hem med en mus, en näbbmus den här gången, som han fångat men inte iddes döda och den här gången fick Nadja tag i den och sprang i väg med den. Jag försökte få henne att släppa den, men det ville hon inte veta av. Hon kan vara väldigt bestämd den damen!

Katterna äter ju inte näbbmöss, då borde väl inte hönorna kunna göra det heller? Blir hon sjuk om hon äter den? Den här hönan är en riktig jakthöna, hon har jagat möss förr utan att få tag i dem och fångat en hel del grodor och ödlor och ätit upp...

Är det något hon saknar eftersom hon äter sånt här?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Nypålandet

Re:Åh, fy vad äckligt!
« Svar #1 skrivet: 22 okt-07 kl 15:31 »
Det låter som en riktigt bra höna! Klart hon ska ta det kött (protein) hon kan. Puss på henne!

winn

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 okt-07 kl 18:45 »
Har en höna som fick tag på en näbbmus.
den pep så högt så jag var tvungen att rädda den :P

Våran katt dödar bara näbbmössen,så får hönorna tog i dom så äts dom upp.
Hade en höna som åt en kopparorm hel.

Jag tror inte det fattas något för henne, hönor äter ju lite vad som helst.

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #3 skrivet: 22 okt-07 kl 18:53 »
Höns äter allt..

På tal om möss, överraskade en gång en mus som satt i fodersäcken i hönshuset, släppte ut den bland katterna o gulp, en av katterna svalde den hel!  :o
Trodde bara det var ormar som gjorde så..
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

584 gäster, 2 användare
William, scorpio_xri

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser