Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tossor i ull & teddyfoder  (läst 1521 gånger)

manna

• -
tossor i ull & teddyfoder
« skrivet: 21 okt-07 kl 18:47 »
Jag tänkte göra slut på lite hemmafilt och några småbitar teddyfoder och det räcker lagom till ett par tjocktossor åt dottern. Nu undrar jag om det finns någon mer anledning till att välja det ena eller det andra materialet "utåt" än det rent estetiska. Alltså, blir tossan ex varmare om jag väljer teddyfodret inuti? Kanske är det tvärtom? Blir det ens någon skillnad?
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
Re:tossor i ull & teddyfoder
« Svar #1 skrivet: 21 okt-07 kl 18:59 »
Jag har inte provat men jag vet att teddyfoder åker ihop och man blir mer fuktig av det... jag rekommenderar att du tar teddyfodret utanpå och för att slippa luddiga dammtussar på fötterna så tag teddyfodrets "tyg med luddet inåt" mot undersidan av filten om du förstår vad jag menar.  
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

manna

• -
« Svar #2 skrivet: 22 okt-07 kl 08:34 »
för att slippa luddiga dammtussar på fötterna så tag teddyfodrets "tyg med luddet inåt" mot undersidan av filten om du förstår vad jag menar.  

Ah! Som en liten "skosula"?
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 22 okt-07 kl 22:24 »
Jajamensan!
Vill du så kan du ju även sätta på lite skinn inunder eller antihalkmatta, det går säkert att sy fast... så slipper barnet halka, fast å andra sidan kan ju det vara lite kul att åka och slänga sig om golvet är halt vill säga...  ;)
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

koko

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 26 okt-07 kl 16:31 »
Eller sätt gaffatejp på sulorna så minskar halket!
« Senast ändrad: 26 okt-07 kl 16:31 av koko »

Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 1 användare
borsdorfer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser