Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling-kär tupp  (läst 1584 gånger)

Tjockstahönan

• Småland
Kyckling-kär tupp
« skrivet: 15 okt-07 kl 14:30 »
Vi har en ljuvlig tupp som tycker så mycket om sina små. Han låter dem krypa in och värma sig under sina vingar närhelst de känner sig frusna och trötta. Kolla in bilden. Dethär är min första Gotlandshöns-flock, jag har tidigare haft Åsbohöns, men de tupparna var aldrig så kycklingkära som denne tupp. Är det vanligt att tupparna tar så stor del i vården av kycklingarna?

Om nån är intresserad av en son eller dotter till en så fin tupp så finns det kycklingar... Vi har en annons ute här på Alternativ. ;)

Hälsningar Mia
« Senast ändrad: 15 okt-07 kl 14:33 av Tjockstahönan »

ela84

Re:Kyckling-kär tupp
« Svar #1 skrivet: 15 okt-07 kl 17:28 »
Vilken go tupp
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Nypålandet

« Svar #2 skrivet: 15 okt-07 kl 17:58 »
Och nu börjar filmen igen...  ;)

Taggis

• vänner
« Svar #3 skrivet: 15 okt-07 kl 17:58 »
Så snäll & mysig tupp!! Varför kan inte alla tuppar vara såna  ???,mina tycker jag är stora egoister tänker bara på sig själv  :P.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Skojarbråten

« Svar #4 skrivet: 15 okt-07 kl 20:38 »
Egoister var ordet! Utom när det kommer godis, då är de duktiga på att ropa på och mata hönsen...

Underbar tupp! Vårda honom ömt. :)
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
« Svar #5 skrivet: 15 okt-07 kl 20:46 »
Min Minorkatupp Casanova som ni ser på min bild har till vänster brukar inte ta maten själv. Istället lockar han på hönorna och när de kommer och ska äta, sätter han på dem.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #6 skrivet: 15 okt-07 kl 22:29 »
Min Minorkatupp Casanova som ni ser på min bild har till vänster brukar inte ta maten själv. Istället lockar han på hönorna och när de kommer och ska äta, sätter han på dem.

Namnet var utan tvekan välvalt....
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #7 skrivet: 15 okt-07 kl 22:57 »
Sjyst tupp. Bra egenskaper. ;)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 15 okt-07 kl 23:02 »
Min gotlandstupp Yngve var av samma sort! Hoppas nån av hans söner blir lika gosig när dom växer upp utan sin far  :(

Har en millefleur tupp som bor hos morsan som hjälper till med ruvning och är allmänt branvänlig.. Men han kan va riktig ilsken mot andra!!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Dela detta:

* Inloggade just nu

496 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser