Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mer kycklingar??  (läst 1062 gånger)

bondtjejen

mer kycklingar??
« skrivet: 14 okt-07 kl 16:35 »
Min ena höna ligger på 5st ägg. ett  kläcktes i går och blev en fin litten kyckling..  nu undrar jag om det kommer fler eller om dom äggen är dåliga.. hur långt brukar det vara mellan kycklingarna??

klorofyll

• Gäst
Re:mer kycklingar??
« Svar #1 skrivet: 14 okt-07 kl 16:56 »
Vår ena höna har legat på sju ägg. De lägger ju typ ett per dag, vilket innebär att det kan vara flera dagar emellan, även om det kanske räknas från det hönan börjar ruva på allvar. Ur de sju äggen kom fem fina kycklingar med några dagars mellanrum, två ägg blev kalla, dem puttade hönan bort. Det var inget foster i dem.

bondtjejen

« Svar #2 skrivet: 14 okt-07 kl 18:15 »
Tar hönan alltid bort de dåliga äggen??

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #3 skrivet: 15 okt-07 kl 08:42 »
"Tar hönan alltid bort de dåliga äggen?? "
Svar: Nej.  :)
Gotlandskaniner, genbank.

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser