Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  städning-smitta i hönshuset  (läst 1430 gånger)

Sally

städning-smitta i hönshuset
« skrivet: 13 okt-07 kl 20:11 »
Hej! Jag vet av tidigare inlägg att vi städar våra hönshus på lite olika sätt, lite olika ofta och lite olika noga  ;). Jag undrar var ni gör av allt som ni tar ut ur hönshuset...dvs strö och annat. Jag brukar lägga på "landet" och i en särskild kompost, men jag har börjat fundera på hur det är med ev. smitta. Om något djur har någon baselusk man kanske inte dör av, men som skulle kunna skada. Försvinner det ute? Är jag överkänslig  :-\?

Sally
Går det...så går det!

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
SV: städning-smitta i hönshuset
« Svar #1 skrivet: 13 okt-07 kl 22:46 »
Det försvinner. Lägg i komposten eller gräv ner i trädgårdslandet. Mycket fin gödsel.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: städning-smitta i hönshuset
« Svar #2 skrivet: 14 okt-07 kl 00:03 »
När jag 'veckostädar' hos hönsen och tar ut gödsel lägger jag det i trädgårdskomposten, men nu tänkte jag göra en storstädning inför vintern och tar ut allt spån på golvet och det tänkte jag blir för mycket spån (i och med att det inte är mer än enstaka skitar i) för att lägga på komposten, det hamnar väl på gödselstacken (som vi kallar den, vi har ju inte mer djur än hönor och katter än, men vi lägger löv och större trädgårdsavfall där, hönsen trivs där och krafsa).
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser