Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurens befrielsefront...  (läst 8953 gånger)

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
Re:Djurens befrielsefront...
« Svar #20 skrivet: 21 okt-07 kl 21:24 »
Eller börja äta kött.

Såg på ett TV-program där forskarna menade att, när mäniskan började äta kött så växte/utveklades hjärnan.
Mvh. beekeepern
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Gösta

« Svar #21 skrivet: 21 okt-07 kl 22:30 »
Helt rätt att det var animalisk föda som gjorde att hjärnan utvecklades. Vi gick från bytesdjur till jägare.
Vi kanske ska låta "morotsätarna" vara ifred. Får de hålla på tillräckligt länge så klättrar de snart upp i träden igen.
Gösta

Dandelia

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 22 okt-07 kl 09:07 »
Hm, har varit både vegetarian och sen vegan i ganska många år innan jag återgick till köttätandet. Skulle aldrig fallit mig in att förstöra för nån annan för det!  >:( Finns bara ett ord för såna *unga?* människor och det är inte smickrande... Men de växer förhoppningsvis upp, de med!

Apropå hjärnan: Kan säga att min kropp till sist skrek efter kött *animaliskt protein* trots att jag gick hos dietist för att verkligen säkerställa att jag fick i mig vad jag behövde. Hon gav mig godkänt efter vissa korrigeringar av fettmängd etc *åt för lite*.

Jag kämpade emot suget i det längsta men till sist fick min storasyster mig att inse att om kroppen själv kräver kött BEHÖVER den det. Min läkare blev överlycklig när han fick veta att jag inte var vegan längre. Det var jobbigt att "komma ut" som köttätare igen men ärligt talat kände nog folk runtomkring att jag blev människa igen- äntligen!  :P

Veganism är en livsstil som lätt övergår i avsky mot köttätare och en trist "jag-är-så-mycket-bättre"-mentalitet!

/Dandelia

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #23 skrivet: 22 okt-07 kl 19:50 »
Vi får hoppas att polisen och säpo tar dessa individer på allvar. Frågan är om våra lagar är anpassade för utstuderad terrorism, vilket det enligt min mening är.
Lider med de drabbade personerna i TV-inslaget, ni som har blivit drabbade av DBF:s attacker kan säkert berätta mer.
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #24 skrivet: 22 okt-07 kl 20:25 »
På rak arm tror jag vi är fem (Gösta, rätta mig om jag tar i för lite) av kaninproducenternas folk som drabbats.  Värst var det ju för farmen i Laholm som dels blev av med hundratalet djur, och sedan fick farmen, som var i en stor ekonomibyggnad, nedbränd.

Det har även varit tillslag mot andra kaninägare som inte organiseras av oss.

Edgar
« Senast ändrad: 22 okt-07 kl 20:26 av Edgar »

hermi

« Svar #25 skrivet: 23 okt-07 kl 14:11 »
deras hjärna krumper ,och det blir idioter enda hjälp till dom är kött
morgen ist wieder ein tag

Dandelia

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 24 okt-07 kl 08:35 »
På rak arm tror jag vi är fem (Gösta, rätta mig om jag tar i för lite) av kaninproducenternas folk som drabbats.  Värst var det ju för farmen i Laholm som dels blev av med hundratalet djur, och sedan fick farmen, som var i en stor ekonomibyggnad, nedbränd.

Det har även varit tillslag mot andra kaninägare som inte organiseras av oss.

Edgar

Även privatpersoner drabbas. Deras kaniner "befrias" och släpps ut...  :-X

skogstomten

• -
« Svar #27 skrivet: 25 okt-07 kl 12:35 »
Undrar om man skulle kunna använda samma nödvärnsparagraf  som mot rodjur som går till attack mot tamdjur, men byta hagel mot grovsalt....  ;D ;D ;D
Har bara hundarna kvar sen lagården blev skadad

Gösta

« Svar #28 skrivet: 25 okt-07 kl 13:37 »
Eftersom deras verksamhet betraktas som terroristverksamhet måste ju terroristlagarna gälla !?
Terrorister skall bekämpas med alla till buds stående medel.
Att salta in skinkorna till jul tycker jag låter bra.
Gösta

Gösta

« Svar #29 skrivet: 25 okt-07 kl 13:39 »
Bombardera deras e-post på alla sätt genom frågor eller annat. e-posten är info@djurrattsalliansen.org
Hemsida samma.
Gösta

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
« Svar #30 skrivet: 25 okt-07 kl 22:19 »

Att salta in skinkorna till jul tycker jag låter bra.

hahahahahaha...... ;D.......det var det roligaste jag hört på flera dagar!

.......och en bra ide också....tummen upp ;)
Live simply......so that others may simply live.

airbiscuit

• Gäst
« Svar #31 skrivet: 14 nov-07 kl 14:08 »
Man är verkligen ingen djur vän då man släpper ut minkar , höns och kaniner i skogen...

Innan djurrättsaktivisterna släpper ut djur överhuvudtaget, så ser de till att de har någonstans att ta vägen. Iallafall när det gäller domesticerade djur.
Minkar har tillexempel varit här i sverige sedan 1928, och det var pälsfarmare som tog hit dem från första början. Eftersom att de inte har varit här så länge så har de inte hunnit bli förtamade, och trots att de suttit inspärrade under fruktansvärt dåliga omständigheter så kan de fortfarande ta fram sina instinkter och överleva i naturen. 100% att de dör i en pälsfarm, men upp till 70% att de överlever ifall de blir frisläppta, pga att man måste se till omständigheterna osv.

Men snacka inte skit, allvarligt talat. Samtliga forskare/zoologer håller med om att minkarnas frisläppning knappt påverkar omgivningen och miljön.

Du borde läsa på mer ifall du ska yttra dig, och du borde även sluta klaga på andra "okunniga", ditt fån.

SvenS

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 14 nov-07 kl 14:14 »

Men snacka inte skit, allvarligt talat. Samtliga forskare/zoologer håller med om att minkarnas frisläppning knappt påverkar omgivningen och miljön.

.

Kontroversiellt .  Har du belägg, publicera gärna detta ( detta säger jag inte i egenskap av moderator, utan  

som intresserad i frågan  ;))
« Senast ändrad: 14 nov-07 kl 14:21 av Sven S. »

larsw

• -
    • Ängsjödal Gård
« Svar #33 skrivet: 14 nov-07 kl 14:36 »
Kontroversiellt .  Har du belägg, publicera gärna detta ( detta säger jag inte i egenskap av moderator, utan  

som intresserad i frågan  ;))

Man kan väl börja med att berätta det för alla de fågelskyddsområden i våra skärgårdar vars populationer i princip har raderats bort från Sveriges yta pga utsläppta minkar. Men det är väl förstås ingen påverkan det.

Att släppa ut 3000 minkar varav enligt vår djurrättsaktivist ovan 70% överlever, alltså 2100, har alltså ingen som helst påverkan på närområdet. Ett närområde som kan försörja 1-2 rävar. Väldigt intressant. Minkar äter väl luft, eller så har de blivit veganer och går och betar klöver. Även vintertid.

Låter mest som alibi och försvarstal från en indoktrinerad och förblindad aktivist.

Jag utgår från att SÄPO bevakar forum på nätet, däribland Alternativ, så det är ju alltid bra att aktivister ger sig till känna så de kan spåras. Passande nog är det väl just idag som riksdagen klubbar igenom att polisen och SÄPO skall få bugga bäst de vill, så framöver installeras nog en liten lyssnare på alternativ.nu:s server, så man enkelt kan få ut varifrån diverse folk skriver. Värt att komma ihåg för organiserad brottslighet som djurrättsaktivism.
« Senast ändrad: 14 nov-07 kl 14:50 av larso »
Pyttebrukare och månskensbonde. 25ha. Sätila. Heteronormativ gift man.

Dandelia

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 14 nov-07 kl 15:09 »
*applåderar föregående inlägg* ;D

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #35 skrivet: 14 nov-07 kl 15:54 »
Innan djurrättsaktivisterna släpper ut djur överhuvudtaget, så ser de till att de har någonstans att ta vägen. Iallafall när det gäller domesticerade djur.

Du borde läsa på mer ifall du ska yttra dig, och du borde även sluta klaga på andra "okunniga", ditt fån.

Rena nyset.  Har till och med sett på aktivistsida att de släppt ut kaniner i naturen.

Debattstilen är ju också uppenbar; jag har rätt och du har fel. Försök inte övertyga mig, för då slutar jag diskutera, eftersom du har fel.

Indoktrinering, disneyfiering lider de av.

Håller fullständigt med larso.

Edgar

Gösta

« Svar #36 skrivet: 14 nov-07 kl 16:42 »
Mycket fanatiskt skitsnack har aktivisterna framfört men mera lögnaktigt än det du airbiscuit skrivit får man leta efter!
Sanningen är att ca 98% av minkarna dör inom 2 dygn. Innan de dör har de bitit igäl det mesta i smådjur de träffat på. Detta inte för att de är blodtörstiga utan för att de är vettskrämnda! De är utslängda i en helt främmande miljö utan tillgång till mat och vatten.
Detta är och förblir kvalificerat djurplågeri vilket även lagen tolkar det som.
Kaninstölderna tippas ut i något skogsparti ett par mil från deras hem. De blir jagade av de rovdjur och rovfågel som finns i området. 100% stryker med under de mest grymma sätt ett djur kan dö på.
I England dömdes nyligen några aktivister till 14 års fängelse. Senaste domen i Sverige blev 9 månaders fängelse. Troligen kommer straffen i framtiden att bli betydligt högre eftersom Säpo i dag klassar det som terroristdåd. Tro inte att de serverar vegomat i buren. Det blir kött eller svälta.
En sak som irriterar mig är fegheten att dölja sig bakom en senonym. Står ni inte för era gärningar eftersom ni inte vågar visa er?
Gösta

KK

• Mammaledig...
    • Dala-Jakt
« Svar #37 skrivet: 14 nov-07 kl 19:23 »
Citera
En sak som irriterar mig är fegheten att dölja sig bakom en senonym.
Hihi om man läser namnet...och översätter....

Airbiscuit: Först Luft, Sen kaka, kakor är ofta bruna eller gyllenbruna... Så enligt mina översättningskunskaper...

Prupp...  8)

Han/Hon försvinner snart ut i rymden mao...

SvenS

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 14 nov-07 kl 19:43 »

Jag utgår från att SÄPO bevakar forum på nätet, däribland Alternativ, så det är ju alltid bra att aktivister ger sig till känna så de kan spåras. Passande nog är det väl just idag som riksdagen klubbar igenom att polisen och SÄPO skall få bugga bäst de vill, så framöver installeras nog en liten lyssnare på alternativ.nu:s server, så man enkelt kan få ut varifrån diverse folk skriver. Värt att komma ihåg för organiserad brottslighet som djurrättsaktivism.

Klubbar igenom,

berätta mer Larso, är lagstiftningen klar ?

skogstomten

• -
« Svar #39 skrivet: 15 nov-07 kl 07:13 »
Återigen bekräftas snningen  bland djurrättaaktivisterna. MOT DUMHETEN KÄMPAR ÄVEN GUDARNA FÖRGÄVES. Fegskita är dom också för att dom inte vågar stå för sina åsikter öppet.
« Senast ändrad: 15 nov-07 kl 07:16 av skogstomten »
Har bara hundarna kvar sen lagården blev skadad

Dela detta:

* Inloggade just nu

552 gäster, 2 användare
Ollefund, JoeDirt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser