Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  anledningen till att jag inte vill ha lån....  (läst 44655 gånger)

Sommartorparn

Re:anledningen till att jag inte vill ha lån....
« Svar #320 skrivet: 31 okt-07 kl 18:19 »
Är det inte fredpristagaren (Nobelpriset) som satsar på små lån till kvinnor som startar eget för att försörja sig ute i byarna i Indien? Har i alla fall hört att de där lånen med låg ränta betalas tillbaka till 99% för att de ges till precis rätt personer. Och gör vansinnigt stor nytta för människor och byekonomi.

Jerker Nordlund

• 5 Mos 23:19
« Svar #321 skrivet: 31 okt-07 kl 18:56 »
Muhammed Yunus och Grameen Bank
Read my lips - no more interest!

Var pengar kommer ifrån

Morran

• Gäst
« Svar #322 skrivet: 31 okt-07 kl 18:57 »
Ja, mikrolån. Fast jag vet i och för sej inte om det är fredspristagaren som har dem.

ICRC har också mikrolån i Afganistan just för att folk ska kunna starta eget, i liten skala då naturligtvis, och kunna försörja sina familjer. Vad jag förstår så betalas de också tillbaka till 99-100%. Det är förstås ingen ränta på lånen.

...och naturligtvis var någon snabbare där :P
« Senast ändrad: 31 okt-07 kl 18:58 av Morran »

Dela detta:

* Inloggade just nu

714 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser