ruvlust

Startat av AnnikaE, 06 Okt-07 kl 15:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

AnnikaE

När kommer äggproduktionen igång igen efter kycklingar och hur ofta brukar de vilja ruva./Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

Citat från: Annika .E skrivet 06 Okt-07 kl 15:45
När kommer äggproduktionen igång igen efter kycklingar och hur ofta brukar de vilja ruva./Annika

Är det ingen som kan svaret på min fråga./Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

amarantus

Citat från: Annika .E skrivet 06 Okt-07 kl 15:45

Det beror på att du har en svår fråga ;D

Mamma höna väntar med att lägga ägg tills kycklingarna är lite äldre och när hon tycker att de klarar sig själva.

Det är så jag upplevt det med mina iallafall...

Ofta o ruvning är lika svår eftersom det är högst individuellt...

Hoppas jag hjälpte till pyttepytt iallafall ;)

Nypålandet

För min ena svarthöna tog det ca 3 mån, fast nu börjar det ju dessutom bli vinter så det kan ju dröja ytterligare...

AnnikaE

Citat från: Nypålandet skrivet 13 Okt-07 kl 09:38
För min ena svarthöna tog det ca 3 mån, fast nu börjar det ju dessutom bli vinter så det kan ju dröja ytterligare...

Tack för svaren och mina kycklingar är 14 veckor nu, vi får se om hon lägger några ägg innan de pausar för vintern./Annika

Ehrenstorp

Hade en Bronce kalkon en gång som var galen i att ruva så redan de första veckorna hon hade kycklingar så började hon värpa, ett ägg om dagen. Tillslut la hon sig på dem och lämnade kycklingarna  :-[

Nu man kanske inte ska jämnföra kalkoner och hönor, men det är olika för alla hur ofta dem vill ruva.
Har Vit leghorn, Svart Leghorn och Skånsk blommehöna

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

280 Gäster, 0 användare