Tack Hustran!
Ska ta upp det med veterinären. Förmodligen får hon komma på återbesök snart. Läget är oförändrat.
Han får olja och våmstart några ggr per dag i nuläget. Kan man ge jästen till den behandlingen eller krockar det på nåt vis?
Misstänker inte betet längre eftersom jag hållit honom inne sedan han blev dålig första gången för två veckor sedan. Promenerar honom ganska långt varje dag och han orkar följa med.
Han tillfrisknade helt förra gången.
Har både ett hö som är nytt för i år och ett fjolårshö. Försökte byta förut, men nu vågar jag inte göra så stora omställnigar. Han gillar det nya höet bättre och äter glupskt av det, men samtidigt så hade han ätit en tuss av det när han blev dålig. Hästens mage bullrar också mkt av det nya höet. Försöker blanda in det lite i taget. Hur ska man tänka med baggen?

Börjar oroa mig för att han ratar det gamla höet och därigenom får i sig för lite grovfoder...
Själv misstänkte jag vitamin/mineralbrister eftersom han betat mindre än vanligt pga flytt. Ibland lämnar han mineralerna han får också.
Själva flytten kan ha stressat honom samt att han förlorade sin baggkompis i våras. Nu känner han sig hemma på nya stället, men brister kanske kan visa sig efteråt?
Han är lite blekare om tandkött och i ögonslemhinnor än vanligt. Tog upp det med vet. men fick inget svar på det. Han har kliat svansen lite också så jag avmaskade igen med Valbazen som jag hade hemma efter samråd med veterinären. För att utesluta parasiter.