Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länge ruvar Ankor ?  (läst 3235 gånger)

ela84

Hur länge ruvar Ankor ?
« skrivet: 02 okt-07 kl 21:19 »
Hur länge ska ankor ruva för att de ska småttingar?
Min mor som undrar, nyfiken inför våren
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
SV: Hur länge ruvar Ankor ?
« Svar #1 skrivet: 02 okt-07 kl 21:41 »
27-28 dygn har jag för mig.
Hur går det för dina ägg? Imorgon är det dygn 21 för mina och igår kväll hörde jag att det pep i kläckarn! som vanligt blir jag gråtfärdig av lycka  ;D
Nu kan man inte låta bli att stå där och glo...så spännande! Mina första Svarthöns  :)
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

ela84

« Svar #2 skrivet: 03 okt-07 kl 10:25 »
Inget har hänt i min kläckare, tämpen gick upp för mycke så jag tror inte de blir nått häller :'(
Vi funderar på att köpa en covatutto 16
Tack för svater ;)
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
« Svar #3 skrivet: 03 okt-07 kl 11:18 »
det verkar inte bli nått i min heller...har varken hört eller sett något tecken på liv idag.
I förrgår pep det ju! jag fattar inte vad som kan ha hänt  :'(
Törs inte slänga äggen riktigt än men jag tror att det är kört.
Man får prova igen till våren istället det verkar bättre.
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

Dela detta:

* Inloggade just nu

494 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser