Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som väver mönstrade band?  (läst 2405 gånger)

Tinaflina

• Gäst
Någon som väver mönstrade band?
« skrivet: 30 nov-04 kl 22:31 »
Hej!
Jag är på jakt efter färgglada indian-inspirerade vävda band och undrar helt enkelt om någon i vårt avlånga land sitter och pysslar med sådant på kvällarna?!

Jag ska nämligen sy en indianskjorta i skinn till en kompis och just dessa band verkar helt omöjligt att få tag på. Jag springer på varenda hantverksmässa och julmarknad för närvarande... vilket ifs. är trevligt!

Så, hör gärna av er om ni gör eller vet någon som gör och har lust att sälja lite till mig!

:) Tina
tinalina84@hotmail.com

tivedstroll

• -
Re:Någon som väver mönstrade band?
« Svar #1 skrivet: 01 dec-04 kl 22:31 »
kan du kanske gräva fram en länk till en bild på vad du är ute efter? "indian-mönstrat" kan vara rätt många olika tekniker nämligen :)

ymareth

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 dec-04 kl 18:45 »
Precis vad Tivedstroll sade; är det pärlband, eller kelimband, eller flätade band eller vaddå? Visa oss nån bild online nåstanns så går det lättare. :)

Tinaflina

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 13 dec-04 kl 17:07 »
Har äntligen hittat någon som gör band, bara 1,5 mil från mig vilket är lättare när man ska kika på olika modeller.
Tack i allafall för att ni svarade  :)  

//Tina

Dela detta:

* Inloggade just nu

762 gäster, 2 användare
vattukvinnan, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser