Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken ras? (Isbarblandis?)  (läst 1438 gånger)

Jonas K

Vilken ras? (Isbarblandis?)
« skrivet: 22 sep-07 kl 13:20 »
Hej, köpte för några månader sedan en liten hönsflock med lite olika raser i. Det var några finsk lantras och ett par Leghorn. Den sista visste dock inte säljaren vilken ras det var. Nu har jag äntligen hittat fram min digitalkamera och tänkte att det med all säkerhet finns någon på detta forum som vet det. Vore kul att veta!
« Senast ändrad: 22 sep-07 kl 13:45 av Jonas K »

Nypålandet

Re:Vilken ras?
« Svar #1 skrivet: 23 sep-07 kl 09:34 »
blandras?

Kottisgården

• Västerbotten
SV: Vilken ras?
« Svar #2 skrivet: 27 mar-08 kl 09:32 »
Jag har två systrar till den där hönan, å de ser precis likadana ut. De lägger gröna ägg, så jag antar att det är en blandning Isbar å ev isländare? Med tanke på uppfödarens raser. Men jag kan missminnas.. ska fråga honom..
Men det är garanterat isbar i den.
Lever livet till ända. Biter tillbaks om det gör ont. Klarar mig själv. Älskar vänner. Låter mig älskas. Saknar forntida rättssystem och uppfostrade gestalter. Det skjuts för lite...

Dela detta:

* Inloggade just nu

482 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser