Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hoppsan.. göingetter  (läst 1478 gånger)

Insanity

Hoppsan.. göingetter
« skrivet: 20 sep-07 kl 14:07 »
Lite akut och oväntat så blir jag idag getägare till två bockar födda i mars.

Getterna är nu på väg hem till mig, och jag har ännu inte riktigt fått det bekräftat men det verkar vara göingegetter det rör sig om.
Vet heller inte om det är genbank på dom, men det får jag veta om ett par timmar när dom kommer.

Vet inte så mycket om dom ännu mer än att det var väldigt akut och de var avlivningshotade.

Så nu vill jag ha så mycket info om göingegetter som möjligt.

Själv var jag ju inne på dvärggetter så jag är inte så insatt på just göingegetter :)
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

komposten

Re:Hoppsan.. göingetter
« Svar #1 skrivet: 20 sep-07 kl 18:33 »
Lite akut och oväntat så blir jag idag getägare till två bockar födda i mars.

Getterna är nu på väg hem till mig, och jag har ännu inte riktigt fått det bekräftat men det verkar vara göingegetter det rör sig om.
Vet heller inte om det är genbank på dom, men det får jag veta om ett par timmar när dom kommer.

Vet inte så mycket om dom ännu mer än att det var väldigt akut och de var avlivningshotade.

Så nu vill jag ha så mycket info om göingegetter som möjligt.

Själv var jag ju inne på dvärggetter så jag är inte så insatt på just göingegetter :)
haha jadu ,
 har precis skaffat två göingebockar födda i april .

det är en utrotningshotad art  som det inte finns så många registrerade getter i .Så de ska väll helst vara registrerade .
Själv tycker jag våra är jättehärliga . Trycker allt de kan få tag i och är lugna o trevliga :)

Kajsakaj

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 20 sep-07 kl 21:07 »
Hej!
 Har det anlänt några bockar än?
 Vi har ju allmogegetter själva så jag är ju nyfiken på om det är små göingepojkar du fått hem!? :)

Insanity

« Svar #3 skrivet: 20 sep-07 kl 22:45 »
Joddå, nu är det två små bockar här, och göingetter är dom :D

Fick hit dom genom en omplaceringsfirma, och det verkar röra sig om genbanksgetter också, jag inväntar papper.
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

Hildur77

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 21 sep-07 kl 09:26 »
Måste bara fråga...fick du bockarna hemskjutsade till dig? Eller bor du nära...
« Senast ändrad: 24 sep-07 kl 09:38 av Hildur77 »
Bor på Varaslätten, familj som består av en sambo och två barn.
Djuren på gården är göingegetter, en hund, & en katt.

mor på landet

« Svar #5 skrivet: 21 sep-07 kl 19:45 »
Hur tama är era bockar ni nyss fått hem, vi har ju också nyss fått hem två femmånaders,som förra ägaren tog upp ifamnen och gosade med. Men det törs inte jag ännu. De börjar ju bli lite tyngre nu också.
Har dom ännu bara kopplade men utomhus dagtid, och i ett stall(litet och trvligt) om nätterna.Lösgående förstås. Man vill ju lära känna dom först.

Balbina

• -
« Svar #6 skrivet: 22 sep-07 kl 12:51 »
Måste bara fråga...fick du bockarna hemskjutsade till dig? För jag kan tänka mig att ta hand om djur men de finns alltid långt bort...

Såg att du inte finns allt för långt bort från mig... (stenstorp)
Vad är det för djur du vill ta hand om???

Dela detta:

* Inloggade just nu

634 gäster, 2 användare (1 dolda)
J.S

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser