Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Orginella sparknep sökes.  (läst 41549 gånger)

Herr Nilsson

• Uppland
    • Luffarnas blogg
SV: Re:värmeljus är dyrare än elström
« Svar #160 skrivet: 29 jan-09 kl 10:07 »
Jag håller med om mysfaktorn, men den här tråden handlar om att leva billigt. Man blir fattigare om man köper värmeljus.

En viktig sak i detta sammanhang är att om man har många värmeljus tända i ett rum kan det uppstå syrebris och man bör därför ha ventilation vilket i sin tur kan leda till värmeförlust.

För billig uppvärmning skulle jag rösta på att mycket djur inne som värmer med sin kroppsvärme, rätt bra mysfaktor om det tex gäller katt eller hund, kanske inte lika hör om det rör sig om får eller kor. Eller vad vet jag?
Följ oss på våra vägar genom Sverige...
www.luffarna.info.se
www.luffarna.webb.se

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
SV: Orginella sparknep sökes.
« Svar #161 skrivet: 29 jan-09 kl 12:50 »
En viktig sak i detta sammanhang är att om man har många värmeljus tända i ett rum kan det uppstå syrebris och man bör därför ha ventilation vilket i sin tur kan leda till värmeförlust.

För billig uppvärmning skulle jag rösta på att mycket djur inne som värmer med sin kroppsvärme, rätt bra mysfaktor om det tex gäller katt eller hund, kanske inte lika hör om det rör sig om får eller kor. Eller vad vet jag?

Tror dock djuren förbrukar mer syre än ljusen... ;)
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #162 skrivet: 29 jan-09 kl 19:13 »
Jag som är gruvligt förtjust i mackor äter lätt 6-8 till frukost...

För att spara pengar så slutade jag helt enkelt att köpa bröd..
Köpte på mig mjöl 5 kg för 20:- , bakpulver och salt.. 
En skvätt vatte till detta så har man en pinnbrödsdeg.
Baka ut den till små pannkakor som man bakar i stekjärnet.

Med en klick smör eller olja på brödet så hamnar man på en 2-3:- för frukostbullarna
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Skytten

• Skåne
« Svar #163 skrivet: 29 jan-09 kl 21:53 »
Visst får man behålla mer av slantarna när man jobbar lågavlönat till sig själv, det har jag gjort länge. De som undrar varför jag lägger så mycket tid för sådan låg timlön, brukar jag svara att det stämmer kanske att jag som löntagare är lågavlönad, men som arbetsgivare får jag väl vara nöjd.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #164 skrivet: 05 feb-09 kl 21:00 »
Köp bikupor, sköt dem extensivt (2h per kupa och säsong i arbete ungefär, går att få ner ännu mer) och fixa någon storbiodlare att slunga åt dig mot några kronor per kilo honung och sälj allt till grossist. Minimalt med jobb och en hyfsad inkomst per samhälle. Det gäller bara att hitta den där som vill slunga åt dig. :)
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

577 gäster, 1 användare
Ejla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser