Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad använder ni för kläckare?  (läst 1801 gånger)

ela84

Vad använder ni för kläckare?
« skrivet: 12 sep-07 kl 18:03 »
Vet inte om vårat hemmabygge kommer att funka, så jag har tittar runt lite.
Vad bör jag välja för en ren hubby värksamhet?
Vill ha en billig men bra som alla :P
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Helenan

• Gäst
Re:Vad använder ni för kläckare?
« Svar #1 skrivet: 12 sep-07 kl 18:38 »
köpte just en cuvattuto 20 på blocket. Betalade 1200 kr. Önskar kanske jag skulle ha väntat lite längre. Borde fått fatt på en nyare variant för de pengarna... Såg en likadan för 700 på blocket precis när jag fått min.

Hönsmamma

« Svar #2 skrivet: 13 sep-07 kl 11:44 »
 ::)  alla jag kommer åt  :-[ och kan låna in vid behov  ;D
Cuvattuto 24, 58 & 120
Jag & gubben har bland annat: Ancona, Araucana, Australorp, Brahma, Brakel, Faverolle, Friesen, Fönix, Hollende hoens, Holländska Vithättor, Isbar, Jersey Jätte, Kochin, Lohmann, Maran, Millie Fleur, Silke, Svarthöns,Sussex, Wyandotte,
Mysk-ankor och Kinesiska knölgås, Amerikansk gul gås och katte

ela84

« Svar #3 skrivet: 13 sep-07 kl 11:58 »
Hönsmamma du har inte funderat på att bygga en själv?
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #4 skrivet: 13 sep-07 kl 12:02 »
Jag funderar starkt på att bygga mig en själv. Dels för att ekonomin är lite skral, dels för att det låter kul att göra en själv (är ju ingenjör ju...)

Det som håller mig tillbaka lite är att det kanske är fel att experimentera med liv som man ju gör om det inte blir bra... Jag har för mig det ska finnas en tråd där de diskuterar hemmabyggen, ska leta rätt på den tror jag och skicka upp den!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Bruja

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 14 sep-07 kl 11:45 »
Hej

Jag har en Covatutto 120.
Det kläcks pärlgrå dv kochinkycklingar i den för tillfället  ;D men jag har problem med att hålla fuktigheten, den bara sjunker hela tiden...Jag köpte den begagnad.

mvh
Carmen

Gräbban

• -
Vilken sorts kläckare??
« Svar #6 skrivet: 05 nov-08 kl 19:15 »
Ska eventuellt köpa en kläckare och undrar över era erfarenheter. Då de halvautomatiska är mycket billigare, så undrar jag förstås hur stor skillnaden är i effektivitet, om man undantar att man måste komma ihåg att vända äggen..
Vilka är de bästa? Prisvärdaste? Billigaste? Tänker mig en för ca trettio/fyrtio/femtio ägg.
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Kajsa Kavat

• Värmland
SV: Vilken sorts kläckare??
« Svar #7 skrivet: 06 nov-08 kl 06:06 »
Jag har en Covatutto 24 som är halvautomatisk och den har funkat bra för min del.Jag har tagit för vana att vända äggen nästan varje gång jag går förbi kläckaren och det har funkat perfekt. Annars tror jag det är en smaksak vad gäller kläckare,vilken man väljer.Själv funderar jag på att köpa en större till nästa år och kanske blir det en helautomatisk av bekvämlighetsskäl.Jag har köpt min från Högberga.

Helena

Lycka

• Ångermanland
« Svar #8 skrivet: 06 nov-08 kl 07:59 »
Hade jättebra kläckresultat, i min då den var halvautomatisk.
Vände bara morgon och kväll.
Men är man av naturen lat, så blev det en  vändarmotor.
Numera blir det nästan bara naturruvat.
Hedemorahöns

Gräbban

• -
« Svar #9 skrivet: 06 nov-08 kl 08:07 »
Jag har oxå funderat på en covatutto, mest för att den var billigast. Tyckte att den såg lite "smäckig" ut på bilderna? Men den är bra då? Det blir nog en sådan.
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Lycka

• Ångermanland
« Svar #10 skrivet: 06 nov-08 kl 08:47 »
Bole har äggkläckare.
Covatutto är väl bland de vanligaste.
Hedemorahöns

Chicken

« Svar #11 skrivet: 06 nov-08 kl 18:03 »
Jag är supernöjd med min covatutto 24.
Jag satsade på en helautomatisk och har haft ett otroligt bra kläckresultat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

618 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser