Vilken ras ska vi välja (trevliga och ruvvilliga) ??

Startat av Maria1xx, 09 Sep-07 kl 17:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

CatrinPlommon

svarthöns, svarthöns, svarthöns!! Har bara ägg i min kläckare än så länge men vad man hela tiden hör om dom är ju att dom är härdiga, ruvningsvilliga och bra mödrar. Sen är det ju utseendet, jag är såld! Har alltid gillat korpar och nu har jag hittat en hönsras som är lika kolsvart, det kan liksom inte bli bättre!
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

Nypålandetsfru

Citat från: simsalabim skrivet 12 Sep-07 kl 11:08
svarthöns, svarthöns, svarthöns!! Har bara ägg i min kläckare än så länge men vad man hela tiden hör om dom är ju att dom är härdiga, ruvningsvilliga och bra mödrar. Sen är det ju utseendet, jag är såld! Har alltid gillat korpar och nu har jag hittat en hönsras som är lika kolsvart, det kan liksom inte bli bättre!

Här är en familj till som är såld på svarthöns! Love them!  :)
Är såna rediga höns och tuppen är underbar.

iceman

Ja svart höns är härliga tom köttet är brunaktigt...

om du ska satsa på på höns och är osäker varför inte  svenska lanthöns  många raser är så hotade att dom är väl värda att bevaras...

lev väl
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

271 Gäster, 3 användare
Anders Flix, LimJans, Malin Thorslund