Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  getter  (läst 1470 gånger)

klucke

getter
« skrivet: 08 sep-07 kl 12:58 »
En av mina getter har lunginflamation och har blivit insatt på Ethacilin. Undrar om någon här har erfarenhet av detta och om isåfall era getter blivit friska.
Bor ute i backen med man,3 hundar,4 katter,7 getter,1 tupp, 6 höns,1 kyckling och guldfiskar i dammen.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:getter
« Svar #1 skrivet: 08 sep-07 kl 13:14 »
Ingen egen erfarenhet nej. Men genom att gå in på fass.se och sen veterinärmedicin för förskrivare så kan man få reda på rätt mycket om ett preparat. Lycka till!

klucke

« Svar #2 skrivet: 08 sep-07 kl 15:22 »
Tack för tipset  :D

Bor ute i backen med man,3 hundar,4 katter,7 getter,1 tupp, 6 höns,1 kyckling och guldfiskar i dammen.

klucke

« Svar #3 skrivet: 09 sep-07 kl 20:34 »
Tyvärr blev han bara sämre, så i dag fick vi göra slut på hans plågor  :'(  Tack o lov har vi kvar hans mamma & bror och dotter.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #4 skrivet: 10 sep-07 kl 00:30 »
Det är skönt att ha någon avkomma efter dom när det blir så. Blir så tomt i hjärtat annars.

klucke

« Svar #5 skrivet: 10 sep-07 kl 09:06 »
Tack! De e så skönt me någon som förstår...

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #6 skrivet: 12 sep-07 kl 10:50 »
Jo, visst är det så. För de flesta tittar bara konstigt på en när man pratar get annars.

LiLo

• "Bränd kvinna skyr inte elden" citat A-L Brundin
« Svar #7 skrivet: 12 sep-07 kl 10:57 »
Ethacilin verkar sättas in till allt möjligt (vilket och står i fass, alltså olika åkommor än en). Har medicinerat mina getter med Ethacilin, den ena för livmoderframfall, den andra för början till mastit. Bocken fick också Ethacilin efter kastreringen.
Tråkigt att inte gick bra för din get, vi var oroliga i några dagar för geten med livmoderframfall också, men det verkar ha gått bra.
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.

klucke

« Svar #8 skrivet: 12 sep-07 kl 16:00 »
Vill bara skriva att jag är så glad att jag hittat denna sidan! Den har lärt mig så mycket nytt om getter  :D

klucke

« Svar #9 skrivet: 23 okt-07 kl 18:55 »
Hallå igen!! Men gettjej "skriker" som en galning, kan de va så att hon e brunstig?? Killen rider på henne, vilket han annars aldrig gör. Tacksam för svar  ???

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #10 skrivet: 23 okt-07 kl 19:32 »
Hon brunstar och håller på några dagar. ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

klucke

« Svar #11 skrivet: 23 okt-07 kl 20:26 »
Tack, de va skönt att höra!! Va lite orolig för att hon skulle vara sjuk! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

1149 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser