Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snart getägare  (läst 1340 gånger)

sv@nte

• Gäst
Snart getägare
« skrivet: 02 sep-07 kl 19:58 »
Jag ska hämta tre dvärg-killingar om en vecka och undrar om man kan köra hem dom i volvo-kombin med hundgaller eller måste jag ha hästtransport? Det är en resa på ca 30 min.

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
Re:Snart getägare
« Svar #1 skrivet: 02 sep-07 kl 20:10 »
hej...jag har kört killingar i min volvo kombi....har också hund galler. det gick alldeles utmärkt. Mina la sej ner...och va väldigt lugna hela tiden. Jag tror du fixar det utan problem. Lycka till med dina killingar
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #2 skrivet: 02 sep-07 kl 21:02 »
Jag har haft köpare som kört 30 mil med getter i baksätet så det skall nog inte vara några probelm  :)
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Brokullen

• Dalsland
« Svar #3 skrivet: 03 sep-07 kl 09:21 »
Volvokombi funkar jättebra,körde i fredags hem 2 vuxna getter i min,lägg in lite hö bara så lägger dom sig ner och mumsar efter en liten stund.
Folk utmed väger hade jättekul när dom såg 2 hornbeklädda huvuden kika ut på dom genom bakrutan ;D ;D
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

sv@nte

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 03 sep-07 kl 11:23 »
Tack för alla svar, det verkar ju bra!!
Jag pratade med en bekant i går och hon trodde att det skulle vara sämre att ha 3 getter i stället för 2, att dom skulle busa mer och vara svåra att ha lösgående. Är det nån som vet nått om det ???
Jag har ju redan tingat tre små rackare....
Och så kom jag på en sak till: Hur stor hage behövs för 3 gvärggetter? Har gjort en på 2000 kvadrat, med rätt mycket stenbumlingar och sly( kanske för litet?)

Tuve

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 04 sep-07 kl 12:24 »
Jag skulle tro att din hage duger fint. Det om busning vet jag för lite om, jag är själv blivande getägare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 2 användare
Nataks, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser