Anna Hagström
Ti 30 Jul, 2002 - 12:38
--------------------------------------------------------------------------------
Jag vill snickra ihop en enkel torkställning att torka höstens skörd på, men jag vet inte vad för typ av nät jag ska använda i ollorna. I byggvaruhandel har jag bara hittat plastnät (myggnät) och jättedyrt aluminiumnät. Vad använder ni? Typiskt nog har just det nummer av Åter som tar upp torkning försvunnit i flytten...
Monica
Må 5 Aug, 2002 - 09:10
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Anna!
Jag har för mig att jag köpte billiga gamla gardiner av glest tyg på loppis. Det funkade OK, förutom att de töjde sig och svankade på mitten om jag lade på för tungt. Det där plastnätet du nämner funkar nog bättre - mer styrsel i det! Kan du tänka dig att lägga ner lite pilljobb kan du ju fläta ihop något enkelt nät av vass, gräs, pilkvist eller liknande. Det behöver inte vara så vackert, bara det funkar.
Lycka till med skörden!
Ulrika
Sö 11 Aug, 2002 - 10:57
Jag har snickrat i hop en ram som ser ut som en bår, alltså med två små handtag på varje sida och anpassat storleken efter matsalsstolarna som jag inte använder så ofta. Jag har använt myggnät och det fungerar väldigt bra. Bomullsgardiner funkar väl också men behåller fukten.
///Ulrika