Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svarte Sultaner???  (läst 1891 gånger)

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
Svarte Sultaner???
« skrivet: 28 aug-07 kl 13:37 »
Jeg så et bilde av en flott Sultan tupp, men han var svart!!!  :o
Virkelig vakker, men finnes det?????
Det står at han er renraset, men seriøst??? Man må vel ha brukt noen annen rase for å få den frem?
Toppet hollender eller noe?
Noen som har hørt om svarte Sultaner?
 ??? ??? ???
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

tångenshöna

• Hönsmamma
Re:Svarte Sultaner???
« Svar #1 skrivet: 28 aug-07 kl 14:40 »
Jag har aldrig hört talas om svarta sultaner (har själv sultaner men vita)däremot såg jag helsvarta Paduaner som jag tyckte påminde om sultaner förutom benen som inte var befjädrade
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #2 skrivet: 29 aug-07 kl 11:32 »
Se her inne.... scroll deg litt nedover siden så ser du den.....
Den ser jo ganske så riktig ut til å være Sultan

http://feathersite.com/Poultry/CGP/Sult/BRKSultan.html
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

orloff

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 29 aug-07 kl 12:45 »
I våra grannländer håller de på att ta fram nya färger hela tiden.
De visar aldrig upp rasen förrän de är helt klara med färgerna. De gallrar stenhårt tills de nå´t sitt mål. Släpper aldrig ut något halvtaskigt.  :)

tångenshöna

• Hönsmamma
« Svar #4 skrivet: 29 aug-07 kl 13:18 »
Det är ju helt klart att det är svarta sultaner.Sådana skulle jag vilja ha! :D
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #5 skrivet: 29 aug-07 kl 13:33 »
Jeg også!!!
Siden de har klart å få frem svarte, så betyr det vel også at de finnes i blått.....  ???
Så lekkert!!!!

tångenshöna

• Hönsmamma
« Svar #6 skrivet: 29 aug-07 kl 14:31 »
Undra hur man får tag i sådana ägg?

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #7 skrivet: 30 aug-07 kl 10:36 »
Ja, jeg mail litt jeg og oppdretteren til den på bildet bor i Wheelersburg i Ohio. Selvfølgelig måtte det være så mega langt avgårde!!  >:(
Noen som har erfaring med å få tillsendt egg med såååå lange avstander???

Dela detta:

* Inloggade just nu

437 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser