Min Tuppas

Startat av sallyomolly, 27 Aug-07 kl 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sallyomolly

Vilkren ras el vilka raser tror ni han är av?

sallyomolly

Hans ena höna ser ut shär

sallyomolly

Den andra set ut som den i vänsterkanten på översta vilden fast hon har vitt runt halsen.

Hönorna kommer från grannen och tuppen från ett annat ställe.
Men jag kan undra vilka raser som  kan finnas i...?

Rakadero

Så otroligt fina är de i alla fall!!!

Är det dvärghöns eller är det 'vanlig storlek?

(om de får kycklingar... kan man få köpa några i så fall?  :-[
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

sallyomolly

Jag har väldigt liten uppfödning på mina blandisar för det är nog inte lättsålt.
Jag har dem för äggen. Fick dem när jag började med höns. Har renrasigt nu oxå men käre Tuppas får alltid bo kvar med sina fruar.
Men är det nån som vill ha blandisägg så kan de få.

sallyomolly

Skulle tro att de är lätt ras men Tuppen är nog lite större.

Rakadero

Då kanske jag kunde få hämta några ägg när jag ändå åker till trakterna i vår och köper tyg?

(för nu när det börjar gå mot höst är det väl inte optimalt att föda upp kycklingar? Plus att jag vill lära mig mer innan jag ger mig på äggkläckning...)
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

sallyomolly

Ja då finns det nog allt möjligt att välja på.  ;D

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

277 Gäster, 3 användare (1 Dolda)
javill, Själv är bäste dräng