Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grävlingar...  (läst 1649 gånger)

Kaah

• Madicken 4v
Grävlingar...
« skrivet: 24 aug-07 kl 08:15 »
...käkar dem hönor??

Vi har en som smyger runt vårt hus om natten. Smyger är väl inte rätt ord kanske, i natt väckte den mig.

Vad gör grävlingar på dagen? Kan dem vara en fara för våra glada frigående höns?
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

camizz

• Djur camilla
Re:Grävlingar...
« Svar #1 skrivet: 24 aug-07 kl 08:28 »
svar ja! håll koll :)
vill ha många hönor

Helenan

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 24 aug-07 kl 09:09 »
Kolla tidigare tråd - en grävling kom in i ett hönshus och hade ihjäl nästan alla! Se till att ha ordentligt stängt om hönsen innan grävlingen kommer på kvällen.

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #3 skrivet: 24 aug-07 kl 09:40 »
Aj aj aj.
Då ska vi vara extra noga med detta. Tack.

KochinEllie

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 24 aug-07 kl 23:10 »
Har också grävlingar på våran tomt, den har flyttat in under en stor sten.. så hönorna får bärar in varje natt, dem är i en kycklingbur och dem sätter sig på pinnarna som är utomhus, så dem bärs in varje kväll.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #5 skrivet: 24 aug-07 kl 23:25 »
Har ni mycket problem med grävling kontakta en jägare med hund som kan skjuta bort en del av dom.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Anto

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 26 aug-07 kl 11:45 »
Passa dina pullor för grävlingen. förra sommaren så bröt sig en grävling in i vårt hönshus och lyckades ta ihjäl tuppen och två hönor! Och har dom sen väl kommit på att det är enkelt att "gå och hämta mat" så är det svårt att bli av med dom. Det är väl egentligen bara ett välriktat gevär som funkar.

Nypålandet

« Svar #7 skrivet: 26 aug-07 kl 11:59 »
Tyvärr är dom as. Sedan jag skaffat höns har jag börjat tycka det är trevligt med roadkills längs vägarna...

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #8 skrivet: 26 aug-07 kl 15:37 »
Har ni mycket problem med grävling kontakta en jägare med hund som kan skjuta bort en del av dom.

Jägare och hund har jag till och med under mitt eget tak. Så detta ska vi allt fixa.
Men var är det egentligen för regler som gäller. När får man/får man inte skjuta grävling. Jägaren i huset är inte närvarande just nu, annars hade jag frågat honom....

Paulina

« Svar #9 skrivet: 26 aug-07 kl 17:31 »
Räv och grävling får du skjuta från den 1:a augusti. Men om du är uppfödare av fjäderfän så är skyddsjakt tillåtet i anslutning till djuren.

Dela detta:

* Inloggade just nu

641 gäster, 3 användare (2 dolda)
Randyfal

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser