Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vattenbehållare till ankor  (läst 1291 gånger)

BissanP

Vattenbehållare till ankor
« skrivet: 22 aug-07 kl 20:48 »
 Jag har oxå ankor, pekinganka/löpand och bara löpand. Jättefina! Dem ser så goa ut när de springer ;D Bra på att äta sniglar me`.
Jag har en liten fråga?? Finns det nån bra vattenanordning som man kan ha till dem. Har nu vatten i en skål ca 20 cm i diameter, men dem välter den och vattnet blir väldigt ofräscht på en gång. Är tacksam för tips.... :D

curmbox

• Var sak har sin tid
Re:Vattenbehållare till ankor
« Svar #1 skrivet: 22 aug-07 kl 23:07 »
Känner igen problemet :-[ Jag satte ner min vattenbehållare inuti ett skottkärredäck (utan fälg). Däcket var tillräckligt tungt för att hålla för buffliga ankor och tog inte för stor plats i anspråk. Värt att testa!
Lycka till!
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

ankfarm

• Halland
Re:Vattenbehållare till ankor
« Svar #2 skrivet: 23 aug-07 kl 09:01 »
Dricksvattnet har jag i en vattenautomat inköpt på Granngården, har satt den på en sten så det inte ska hamna så mkt smuts i vattnet, men ankor slabbar ner sitt vatten så är det bara, byt vatten 2 ggr om dagen och ha en större badbalja utomhus som de kan tvätta sig i, det funkar bra för mig iaf.
Bor på landet i Halland med myskankor, katter och diverse höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser