Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur få hönorna att gå in på kvällen?  (läst 3023 gånger)

Chester

• Gäst
Hur få hönorna att gå in på kvällen?
« skrivet: 17 aug-07 kl 20:28 »
Mina hönor vill inte kliva in på kvällen fast jag lockar med godsaker... Jag får lyfta in dem helt enkelt  :o Kan man lära dem att gå in självmant eller ska jag fortsätta med detta infångande varje kväll? Och HUR får man dem att gå in???

Sally

Re:Hur få hönorna att gå in på kvällen?
« Svar #1 skrivet: 17 aug-07 kl 21:09 »
Jag hade ett gäng ungfåglar som jag bar in större delen av vintern. De började sitta ute förra sommaren - högt uppe i ett träd. Tyckte inte det gjorde så mycket då, men när det blev kallare trodde jag de skulle gå in självmant, men icke! Har de väl börjat sitta ute är det inte lätt att vänja dem av med det...

Sally
Går det...så går det!

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
« Svar #2 skrivet: 17 aug-07 kl 21:51 »
Om de trivs i sitt hönshus och vet att det serveras bröd eller andra godsaker hemma på kvällen så brukar de komma hem tidigt.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #3 skrivet: 17 aug-07 kl 23:34 »
Vill man driva höns ska man gå sakta bakom dom och klappa händerna. Då går eller springer hönsen framåt.

Vid dörren till hönshuset kan du sätta kompostgaller snett utåt på bägge sidor så det bildas en tratt så de inte springer åt sidan utan är tvungen gå in när du driver dom framför dig.

Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

annika

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 18 aug-07 kl 00:15 »
làt hônorna vara inne ett par dagar sà att de kânner att, hâr bor vi, sà brukar de sjâlvmant gà in pà kvâllarna , under fôrutsâttning att de âr mâtta fôrstàss, mvh/annika

kattanna

• Ha en bra dag!
    • Välkomen
« Svar #5 skrivet: 18 aug-07 kl 06:30 »
Hejsan!
Kanske vill dom njuta av sommaren.
Mina har sovit ute sen midsommar går in och lägger ägg.
Men sitter ute under plåttaket på somman.
Har man sommarlov så har man tycker tuppen
Älskar katter har 8. 3 hundar och tuppen Ove hönan Agda hönan Carina med 3 vita hönor och lille Hönan Gullefjuni 6 karpar i inomhusdamm Hoppsan som äter ur handen Kal Ada Beda Rosa Guldis 2 scalarer Bertil och Elsaoch två malar

winn

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 18 aug-07 kl 10:51 »
Våra hönor går in på kvällen, dom är aldrig ute när det är mörkt.
//winn

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 18 aug-07 kl 11:36 »
Min hönor är gör samma som dina det var aldrig några problem när jag hade tupp han fixade både ut och ingång samma tid varje dag så nu får jag vicka som tupp tillsvidare :D

Helenan

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 18 aug-07 kl 21:04 »
Kanske skulle du ha en liten hönsgård utan träd där de inte kan sova. Så skulle jag aldrig ge mat någon annan stans än i hönshuset.

Dela detta:

* Inloggade just nu

626 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser