Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tillfälligt blind get!  (läst 878 gånger)

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Tillfälligt blind get!
« skrivet: 14 aug-07 kl 15:36 »
Min mamma passar mina barn nu sista dagarna på lovet, och hörde ett förfärligt väsen i sadelkammaren! Ett bräkande utan dess like!!!

Hon går naturligtvis till stallet för att se efter vad som hänt! Ut ur sadelkammaren störtar Doris dvärgget med en hink över huvudet och är helt förtvivlad över att hon inte får loss hinken! Det sätter såklart igång Börje och killingarna till att bräka de med! Stackars lilla Doris rusar in i trädgården utan att kunna se något alls, där lossnar hinken till slut och hela getfamiljen kan pusta ut! Min mamma med....
Doris hade såklart smitit in och mumsat på hästarnas kraftfoder och då måste hinken trillar över henne!  Hon skadade sig inte, utan blev mest rädd! Nu när man vet att allt gick bra kan man ju skratta gott åt alltihop! Har man en get på gården har man alltid något att göra!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Caligari

  • Inlägg: 327
  • Dada
    • Östergötland
Re:Tillfälligt blind get!
« Svar #1 skrivet: 14 aug-07 kl 16:13 »
Haha!  :) Man hade önskat sig bild- eller filmdokumentation av detta, men om du hade någon hade du nog redan publicerat den...

Ambjörn
harstorp4.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 2 användare
LimJans, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser