Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sårvård  (läst 1087 gånger)

bock

• Östergötland
Sårvård
« skrivet: 13 aug-07 kl 22:53 »
Våran bock Birk har lite problem med sitt ena öra där öronmärket sitter. Det blöder och det ser lite infekterat ut. Vore tacksam för tips om sårsalva el. något dylikt. Har tvättat det med salubrin.

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Sårvård
« Svar #1 skrivet: 13 aug-07 kl 23:12 »
En av våra killingar fick också sår efter märkningen. Jag tvättade rent ordentligt och sedan smörjde jag med aloe vera morgon och kväll. Jag duttade också på Nylanders hästkräm runt såret på raggen så inte flugorna skulle ge sig på såret. Det var läkt på några dagar.
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:Sårvård
« Svar #2 skrivet: 15 aug-07 kl 21:19 »
Jodopax! Står på flaskan hur du ska späda ut den. Finns att köpa på Granngården, hästaffärer,  zoo-butiker och storköp ibland.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Dela detta:

* Inloggade just nu

1134 gäster, 4 användare (2 dolda)
Berberis, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser