Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ideer om hur man kan spara pengar  (läst 12437 gånger)

ianitor

• Värmland
Re:Ideer om hur man kan spara pengar
« Svar #40 skrivet: 17 nov-07 kl 11:21 »
Jag kontrar med: ha inga kontanter i plånboken, men betala inte med kort!
Betalar man med kort vet man inte hur mycket pengar man har kvar, och risken för överhandling om man inte har ett stort konto att ta av, är större än om man måste gå till bankomaten och ta ut de faktiska sedlarna.

Hemma har jag en växelpåse. Om jag tar ut en hundring och handlar för en del av den, så lägger jag växeln i påsen när jag kommer hem (har fått såna där myntrör av banken också... de tröttnade på att räkna...) och sätter in på banken när det börjar bli lagom mycket i påsen.  :-[
Vild stiltje och lugn panik, allt på en gång.

Sommartorparn

« Svar #41 skrivet: 20 nov-07 kl 07:26 »
Jag var inne på en blogg om att icke-konsumera, och oj-oj-oj vad mycket länktips det fanns där och sen på varenda hemsida jag kom in på. De amerikanska handlade ur sparhänseende väl mest om pyssel och handarbete som såldes (och sen kändes livsstilen lite främmande också, men alltid lär man sig nåt om "okända" kulturer). Men det är det väl knappast lönt att satsa på i Europa om man inte ska göra det svart, om man inte är väldigt duktig och produktiv förstås. Har ibland funderat på när jag gått omkring i svenska konsthantverkbutiker/byar hur de kan leva på sina grejor med de låga priserna. De skulle få betydligt bättre betalt utomlands. Ska förresten gå på en amatörkonstmarknad i min tyska by i helgen tror jag och bara titta på de urdyra tvålarna, korten och juldekorationerna. Kan ju alltid få inspiration att göra samma sak själv. Synd bara att jag har viljan men tummen mitt i handen. Prisvärt och av hög kvalitet är bara de tjusiga småmöblerna från handikappsverkstan.

norris

• Norrbotten
    • Sirpa & Hantverket
« Svar #42 skrivet: 20 nov-07 kl 11:00 »
Vilka sidor var du på? Verkar intressant!
ps. du har PM från mig!  :)

Sommartorparn

« Svar #43 skrivet: 20 nov-07 kl 11:20 »
www.notbuying.blogspot.com/
Här började jag att titta. Sen gick jag in på markerade ord om pappersskålar och tittade f ö i länklista. Har redan svarat på pm!

Dela detta:

* Inloggade just nu

706 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser