Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönsplaner...  (läst 1720 gånger)

morellen

• Västergötland
hönsplaner...
« skrivet: 07 aug-07 kl 09:18 »
Sitter o planerar hönshus men skulle behöva lite tips o inspiration. Har kollat inredningstråden här men skulle gärna vilja ha fler länktips.
Är väldigt sugen på att skaffa ankor med men då måste jag kanske fixa en separat bostad/rastgård åt dem?
tanken just nu är en flock av en eller ett par tyngre hönsraser o så myskankor men jag vet ju att det kommer att sluta med att man vill ha ALLT *s*
Iaf, om man kan ha dem ihop måste man väl lösa vissa praktiska problem som ankornas badbehov?

Kan man ha dem i olika avdelningar i samma hus men med delad rastgård?

morellen

• Västergötland
Re:hönsplaner...
« Svar #1 skrivet: 09 aug-07 kl 09:30 »
för dum fråga?
Ingen som vill berätta om sina lösningar ens?

sallyomolly

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 09 aug-07 kl 09:40 »
Jag kan inget om ankor men du kan väl ha dem lösa med ett eget krypin. Hönshus har jag i en friggebod med en rastgård i svetsat nät. Hönsnär är inte att föredra för vi har gott om grävling. Här kan jag inte ha lösa fåglar för duvhök har vi gott om oxå. Såg igår när den tog en skata.

morellen

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 09 aug-07 kl 10:09 »
tack!
Lite därför jag undrar hur blandbara de är. Hade varit bekvämt att göra en rejä rastgård med tak så de kan vara trygga ute när man inte är hemma.

ankfarm

• Halland
« Svar #4 skrivet: 09 aug-07 kl 15:52 »
Jag har haft ankor och höns ihop. Fast bara två ankor. De sölar med vattnet inomhus också så därför har jag de var för sig nu när jag har plats. Det är nog inte så roligt att vara höna och försöka sprätta runt i blaskig geggamoja. Eller städar du varje dag...

Men ha dem ihop i en rastgård är inga problem. Sätt in en badbalja till ankorna bara.
Bor på landet i Halland med myskankor, katter och diverse höns.

o-linda

• Småland
« Svar #5 skrivet: 09 aug-07 kl 16:26 »
Jag har mina ankor och höns ihop med gemensam rastgård utan problem. Har sittpinnar till hönsen som som sover på nattetid, ankorna ligger i halm på golvet.
Lycka till!
Bor med make, 2 hundar, 2 katter, Gutefår, myskänder och höns o gäss

Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 3 användare (1 dolda)
Kristoffer Alexandersson, Bender

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser