Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  alpackor och snö  (läst 1865 gånger)

soulis

• Gäst
alpackor och snö
« skrivet: 30 jul-07 kl 18:17 »
Har hört att alpackor inte tål snö, stämmer det verkligen?? I mina öron låter det sinnerligen märkligt..

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
Re:alpackor och snö
« Svar #1 skrivet: 30 jul-07 kl 20:04 »
Har hört att alpackor inte tål snö, stämmer det verkligen?? I mina öron låter det sinnerligen märkligt..
Nej det stämmer inte, dom tål både snö och kyla.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Balbina

• -
Re:alpackor och snö
« Svar #2 skrivet: 01 aug-07 kl 19:30 »
Ja med all den pälsen borde det verkligen inte vara några som helst problem.

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: alpackor och snö
« Svar #3 skrivet: 04 sep-11 kl 12:57 »
Alpackor tål kyla väldigt bra kommer ju från bergstrakterna i Sydamerika, men Criorna "fölen" är väldigt känsliga den första tiden.

För att få lära sig mer om alpackor så gå in på Svenska Alpackaföreningen. http://www.alpackaforeningen.se/
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: alpackor och snö
« Svar #4 skrivet: 27 okt-11 kl 20:04 »
Jag har idag varit inne på den underbara internetbokhandeln Adlibris & kollat böcker. Jag har haft riktigit svårt att bestämma mig vilka böcker jag ska ta & beställa, men bra priser på dom flesta böcker.

Beställt böcker om Alpackor & Lamor där ifrån. Det är 4 st.böcker på engelska.

En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser