Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var köpa sojakött i Sthlm?  (läst 4587 gånger)

JesseX

• Gäst
Var köpa sojakött i Sthlm?
« skrivet: 30 jul-07 kl 11:05 »
Hej!

Jag undrar var man bäst köper en större kvantitet sojakött i Sthlm,
t.ex. en påse på 5 kg. Det bör gå att hitta i invandrarbutiker men var?

Är det förresten någon som vet om sojakött är bra/dåligt ur
ekologisk synpunkt? Soja har ju en tendens att ersätta regnskog på en del håll i bl.a. Sydamerika.

Jens

Amandeep Frida S

• Uppland
Re:Var köpa sojakött i Sthlm?
« Svar #1 skrivet: 31 jul-07 kl 22:28 »
Detta vill jag med veta!
Jag köper i små förpackningar för 80 kronor kilot.. Någonstans bör man kunna köpa i större förpackningar än de små jag handlar nu.

Kreativ sthlmare som hellre reflekterar än konsumerar
Pysselfröken som försöker leva nära naturen i stan :-)
...men drömmer om att bo mer lantligt med större utrymme för odling och skapande

Seiram

• Kölhalare
    • -
    • Nya stickerian
« Svar #2 skrivet: 31 jul-07 kl 22:48 »
Biofood säljer i storpack, billigt!!

JesseX

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 01 aug-07 kl 08:42 »
Jag söker på "sojakött" på Biofoods webshop men får inte upp något alls där. Hemsidan verkar inte alls fungera.

Min kompis handlar sojakött i en invandraraffär i Göteborg, rejäla säckar billigt. Det borde helt klart finnas något liknande i Sthlm, men var?

Jens

Seiram

• Kölhalare
    • -
    • Nya stickerian
« Svar #4 skrivet: 01 aug-07 kl 09:00 »
Pröva o ringa Biofood istället.

Amandeep Frida S

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 07 aug-07 kl 10:17 »
Vid kontakt med Biofood så säger de att de bara säljer till företag...

Kanske ska man ta och prata med hälsokostbutiken där man handlar och be dem köpa in åt en..? Tror dock inte att min egen butik håller den servicenivån tyvärr.
Kreativ sthlmare som hellre reflekterar än konsumerar
Pysselfröken som försöker leva nära naturen i stan :-)
...men drömmer om att bo mer lantligt med större utrymme för odling och skapande

Seiram

• Kölhalare
    • -
    • Nya stickerian
« Svar #6 skrivet: 07 aug-07 kl 13:31 »
Känner du ingen med reggad firma? Det räcker med att man lånar deras nummer. Här i Småland har vi den underbare Ingemar i Uråsa man kan sambeställa igenom, men så'n änglar finns inte överallt.

Eulalia

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 07 aug-07 kl 13:37 »
tror även man kan starta en ekonomisk förening för att kunna handla..vet dock inte riktigt vad det innebär

Chester

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 18 nov-07 kl 12:04 »
man kan starta en ekonomisk förening och beställa igenom den. det finns ett företag i Örebro som heter Kung Markatta som säljer massor av olika sojaprodukter; färs, bitar mm. De har också massor med ekologisk och rättvisemärkt mat. Säljer endast till företag, men ekonomisk förening går bra.

eAnarchy

• -
SV: Var köpa sojakött i Sthlm?
« Svar #9 skrivet: 22 feb-08 kl 22:22 »
Om du fortfarande letar efter ganska billigt sojakött så finns det en affär i kista. Kista grossen ( http://www.kistagrossen.com/ finns även i spånga under samma namn, lustigt nog ), där köper jag mitt kött. De har normal stora bitar och små bitar, båda kostar 16.90 kr för en 300 gr påse. Blir ca: 57 kr kilot om jag inte räknat fel  ;D

De har inte alltid det inne, men om du skickar en privat meddelande så kan jag springa in och kolla dagen innan eller samma dag som du tänkt att åka dit och köpa  :)
---                                        ---                                   ---
  "Varför" är ingen fråga och "varför inte" är inte dess svar
---                                        ---                                   ---

sivan48

• Uppland
« Svar #10 skrivet: 04 mar-08 kl 09:51 »
Det fanns en invandrarbutik i Skärholmen som sålde texturerat soja billigt.Har tyvärr inte adressen.Här i Uppsala köpte jag det oxå en gång i en stor invandrarbutik.
Nog värt att botanisera i sådana butiker.
Många fynd att göra,både för veggisar och andra...Bönor är ofta billigt...
5-kilosburkar fetaost hitade jag en gång för 25kr/kg...Lite jobb att skära upp+frysa,men det var värt det...Ska kolla dagsläget...Återkommer...

lavendula

• I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
« Svar #11 skrivet: 12 mar-08 kl 09:20 »
Hälsokosten har bra förpackningar.
 Veggo heter den jag köper (strimlor och granulat).
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser